معاون پرورشی و تربیت‌بدنی بهارستان دو در کارگاه خبرنویسی ویژه دانش‌آموزان پانا:

دانش‌آموز خبرنگاران پانا، نگاه متفاوت و تأثیرگذارتری در مدارس نسبت به سایر دانش‌آموزان دارند

بهارستان دو (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان، دانش‌آموزان خبرنگار پانا را بدون تردید دارای نگاه متفاوت تر، چالش برانگیز‌تر و تاثیرگذارتری از سایر دانش‌آموزان در مدارس دانست.

کد مطلب: ۱۳۷۹۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموز خبرنگاران پانا، نگاه متفاوت و تأثیرگذارتری در مدارس نسبت به سایر دانش‌آموزان دارند

کارگاه آموزشی خبرنویسی ویژه دانش‌آموزان فعال خبرگزاری‌ پانا بهارستان دو با هدف مشارکت بیشتر دانش‌آموزان در تهیه خبر باکیفیت و آشنایی بیشتر با حوزه خبرنگاری و اصول خبرنویسی در اداره آموزش و پرورش با حضور معاون پرورشی و تربیت بدنی بهارستان دو و رابط پانای بهارستان دو برگزار شد.

عباس‌ میرزایی، معاون پرورشی بهارستان‌دو در این جلسه‌ بیان کرد: خبرنگار پانا، برای دیگر دانش‌آموزان می‌تواند الگو باشد‌‌. در واقع خبرگزاری پانا، به رشد اخلاق، استعداد و توانایی یک دانش‌آموز کمک می‌کند و آن را به نمایش می‌گذارد. پانا یک چراغ روشن برای دانش‌آموزانی است که برای پیدایش استعداد خود از جمله مجری‌گری، عکاسی، دکلمه‌گویی، سردرگم‌ هستند، اما با واردشدن به این حوزه می‌توانند پیشرفت کنند.

وی در ادامه به رعایت شرایط ایده‌آل دانش‌آموزان خبرنگار اشاره کرد و گفت: لازم است که خبرنگاران‌ پانا، به رعایت پوشش مناسب در مراسمات توجه کنند‌ و نسبت به منزلت و جایگاه خود آگاهی داشته باشند و برای شخصیت خود، احترام قائل شوند.

میرزایی افزود: مسئولین آموزش و پرورش منطقه بهارستان دو توجه ویژه‌ای به دانش‌آموزان پانا دارند که این توجه‌ سبب شده است‌ که خبرنگاران فعالیت خود را مشتاقانه‌ ادامه دهند و روز به روز بر تعداد دانش‌آموز خبرنگاران افزوده شود. دانش‌آموز خبرنگار پانا مانند پرنده‌ای است که با کمک مسئولین و حمایت بزرگ‌تر‌ها و والدین بال پرواز گرفته و پرواز کردن را می‌آموزد‌ و دیگر در قفسی که بال و پر گرفته نخواهد ماند و اوج خواهد گرفت. دانش‌آموز خبرنگاران پانا هم به همین صورت پیشرفت می‌کند و آزادانه به اهدافشان خواهند رسید.

این مقام مسئول از تمامی زحمات دانش‌آموزان خبرنگاری پانا بهارستان دو و رابط پانا در طول این یکسال گذشته تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه پروین سیفی، رابط پانا بهارستان دو، ضمن تشکر و قدرانی از دانش‌آموزان خبرنگار پانا بیان کرد: خبرنگاری یک مهارت عملی است که فراگیری این مهارت در زندگی شخصی، بی تاثیر نیست. در این مسیر، مهارت ارتباط کلامی و نوشتاری شما بهتر خواهد شد و به اطلاعات بروزی دست خواهید یافت، متناسب با این اطلاعاتی که کسب کرده‌اید به راحتی می‌توانید مسیر شغلی خود را پیدا کرده و از آن لذت ببرید.

وی عنوان کرد: شما خبرنگاران که در این مسیر قدم نهادید، قطعا به تعامل اجتماعی بالایی دست می‌یابید و با چهره‌های مشهور سیاسی، فرهنگی، اجتماعی بیشتری آشنا خواهید شد. خبرگزاری پانا این توانایی را به دانش‌آموزان می‌دهد که در مراسمات ویژه حضور یابند.

رابط خبرگزاری پانای بهارستان‌دو به ویژگی یک خبرنگار حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: یک‌خبرنگار موفق، خبرنگاری است که مخاطب خود را می‌شناسد و می‌داند مخاطب‌ خبر چه اندازه برای شنیدن و دیدن خبر‌ او مشتاق است و هرقدر خبرنگار شناخت بیشتری نسبت به مخاطبان خود داشته باشد در تهیه خبر، انتخاب سوژه و تجزیه و تحلیل موفق‌تر خواهد بود.

وی در ادامه در رابطه با انواع خبر‌ تصریح کرد: خبر انواع متفاوتی دارد از جمله خبرمتنی، گزارش تصویری، گزارش خبری، خبر مصاحبه‌ای و شامل می‌شود؛ در تهیه هر خبر باید اصول خبری رعایت‌‌ شود تا خبر‌ باکیفیتی داشته باشید. به کیفیت خبر بیشتر از کمیت آن بپردازید، در تهیه خبر بی طرفانه عمل کنید و وقایع را آن‌طور که هست منتقل کنید و یک گزارش عینی داشته باشید.

سیفی در پایان سخنانش در این نشست صمیمی از دانش‌آموز خبرنگاران خواست که پیشنهادات و نظراتشان را در جهت پیشرفت خبرگزاری پانا بهارستان دو بیان کنند، در ادامه این کارگاه با حضور معاون پرورشی و تربیت بدنی از دانش‌آموزان خبرنگار این دوره تقدیر شد.

خبرنگار دانش‌آموز، پارمیدا پرنلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار