مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش:

خراسان رضوی همواره مبتکر بسیاری از فعالیت‌های خلاقانه بوده است

مشهد(پانا)- مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت همواره خراسان رضوی مبتکر بسیاری از فعالیت‌های خلاقانه از جمله طرح شهید قاسمی بوده است.

کد مطلب: ۱۳۷۹۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد
خراسان رضوی همواره مبتکر بسیاری از فعالیت‌های خلاقانه بوده است

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز علاوه بر تشکر از مسئولین استان خراسان رضوی فرهنگیان و دانش آموزان و حضور پرشور آنها در مسابقات قرآن، عترت و نماز گفت:«ما در کشور هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز را برگزار می‌کنیم، اما استان خراسان رضوی هجدهمین دوره را برگزار می کند. همواره خراسان مبتکر بسیاری از فعالیت های خلاقانه بوده از جمله طرح شهید قاسمی که طرح بسیار تحول آفرین و مبتنی بر نیروهای جهادی و با کمترین هزینه انسانی و مالی بوده است. در این طرح ٧٠ هزار دانش آموز با روش های نوین و سریع الوصول به کمک نیروهای جهادی قرآن را آموزش می بینند که بتوانند در یک ترم کاری کنند که در کلاس درس اتفاق نمی افتد، این از افتخارات این استان است.

باقری در ادامه گفت: «در رابطه با مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان که از ابتدای سال تحصیلی آغاز شد، تفاوت های قابل توجهی نسبت به سال های گذشته داشت. از جمله اینکه در سال های گذشته هیچ آمار قابل اطمینانی در رابطه با شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن، عترت و نماز نداشتیم، اما از آغاز سال تحصیلی جاری ما با راه اندازی سامانه نورینو که سامانه ای در رابطه با فعالیت های قرآن، عترت و نماز و ارکان پرورشی است، آمارهای دقیق و به روز از نظر کمی و کیفی در اختیار داریم.»

وی ادامه داد: «۱۸۰هزار نفر از فرهنگیان در مسابقات قرآن، عترت و نماز در پنج رشته قرائت، حفظ کل، حفظ ده جز، نهج‌البلاغه و روش تدریس احکام ثبت نام کردند. پس از برگزاری مسابقات در سطح مدارس، ناحیه و استان ۱۶۰ نفر از فرهنگیان خانم و ۱۶۰ نفر از فرهنگیان آقا در مجموع ۳۲۰نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند. این مرحله و در دو بخش مقدماتی و نهایی برگزار می شود. بخش مقدماتی که در خرداد ماه با ارسال آثار در سه رشته قرائت نهج‌البلاغه و روش تدریس احکام و ارتباط زنده داوران با شرکت‌کنندگان در رشته حفظ ده جز و حفظ کل برگزار شد و در نهایت حدود ۱۵۰ نفر در هفته آینده به میزبانی مشهد مقدس برگزار خواهد شد.»

در ادامه باقری به نقطه جدیدی از مسابقات اشاره کرد و گفت: «اتفاق جدیدی که امسال می افتاد این است که همه رشته های مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان به غیر از روش تدریس احکام در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد که هم زائرین و هم مجاورین از برکات این مسابقات بهره مند شوند و در آن توانمندی ها و مهارت های فرهنگی آن بزرگواران را ببینند.»

در ادامه سید امیر شوشتری مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در رابطه با قرآن، عترت و نماز گفت: «ما در سه قسمت در یکی دو سال گذشته در رابطه با توانمندسازی قرآنی و زیر ساخت ها و فراهم کردن امکانات قرآنی فعالیت های داشتیم.»

وی افزود:«مسئله، در رابطه با دانش آموزان و واقعی تدریس کردن قرآن است. موضوع تعلیم و تثبیت قرآن است که الحمدلله اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است. از جمله پایش هایی که در مدارس در رابطه با نمازخانه ها و القرآن ها انجام شد. استان خراسان رضوی هم در رابطه با دانش آموزان و هم همکاران فرهنگی در مسابقات جایگاه خوبی را کسب کرده است.»

سیداسماعیل اصغرزاده، رییس اداره قرآن، عترت و نماز استان خراسان رضوی در رابطه با فعالیت های مشارکتی انجام شده خراسان رضوی گفت: «ما از اواخر آذرماه با توجه به همکاری که آستان قدس رضوی با ما داشتند هر روز در حرم مطهر رضوی از صبحانه مهمان سرای حضرت تا اذان ظهر زیارت ویژه و متفاوتی را برای ۵٠٠ دانش آموز ابتدایی و متوسطه به صورت متفاوت برنامه ریزی کردیم و نزدیک به ۶ هزار دانش آموز در این زیارت حضور پیدا کردند.»

وی افزود: «در حوزه عترت با توجه به لطفی که دوستان وزارت داشتند استان خراسان رضوی دبیرخانه مجازی پایگاه های هیئت های مذهبی دانش آموزی کشور شد که ما سه پویش برگزار کردیم و نزدیک به ۸ هزار اثر از کل کشور برای انجام فعالیت های دهه کرامت برای ما از مدارس ارسال شد و منتخبین آنها در حرم مطهر دعوت خواهند شد. همچنین هیئت مذهبی برتر که شامل ۴۰ هیئت مذهبی خواهند بود در قالب پویش خیمه ما قرار است آثارشان را بفرستند و ما آنها را سه روز در مشهد مهمان خواهیم کرد. در حوزه پایش نماز هم گروه های خوبی در مدارس و ادارات تشکیل شد و انشالله این فعالیت های معنوی گسترش پیدا خواهد کرد.»

دانش آموز خبرنگار: فاطمه زهرا ایزدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار