در جلسه نمایندگان مدیران مدارس متوسطه دوره اول و دوم و فحک عنوان شد:

غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان باید با تعامل مدیران مدارس و معاونت پرورشی اجرا شود

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه4 با بیان اینکه تربیت تعطیلی‌ناپذیر است، اوقات فراغت را بستر مناسبی برای بروز خلاقیت‌ها و نوآوری دانست و برنامه‌ریزی برای استفاده مفید و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان را در گرو تعامل مدیران مدارس و معاونت پرورشی و تربیت بدنی دانست.

کد مطلب: ۱۳۷۸۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان باید با تعامل مدیران مدارس و معاونت پرورشی اجرا شود

جلسه نمایندگان مدیران مدارس متوسطه دوره اول و دوم و فحک با حضور هادی زمانی نژاد؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه 4 ،امیرحسین دلخواه؛ معاون آموزش متوسطه در دفتر مدیریت این اداره برگزار شد.

زمانی نژاد ضمن تشکر از مدیران در برگزاری امتحانات پایه نهم و امتحانات نهایی بیان کرد: با تلاش های مدیران و روسای حوزه های امتحانات نهایی، برگزاری امتحانات خرداد به نحو مطلوب انجام شده است. افراد زیادی موجبات برگزاری امتحان هایی سالم و ایده آل را برای دانش آموزان مهیا کردند و قطعا اگر زحمات این همکاران نبود، نمی توانستیم به ایده آل های لازم برای انجام این امر مهم دست پیدا کنیم.

وی با تاکید بر تکریم ارباب رجوع و رعایت دستورالعمل ثبت نام اظهار کرد: در تمامی موارد حتما طبق قوانین مربوطه و ستاد ثبت نام عمل شود تا از ایجاد شبهات و مشکلات جلوگیری شود.

زمانی نژاد با بیان برنامه ها و سیاست های منطقه در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان تصریح کرد: تربیت تعطیلی ناپذیر است، بنابراین دانش‌آموزان بعد از ۹ ماه تحصیل در مدرسه، ۳ ماه تابستان را با برنامه‌های اوقات فراغت می‌گذرانند. اوقات فراغت همواره بستر مناسبی برای بروز خلاقیت ها و نوآوری هاست و برنامه ریزی برای استفاده مفید و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان یک ضرورت است که باید با تعامل مدیران مدارس و معاونت پرورشی و تربیت بدنی به نحو مطلوب انجام شود.

زمانی نژاد با بیان اینکه برنامه ریزی و گفتگوی موفق و اثربخش در رفع چالش ها تاثیر بسزایی دارد، اظهار کرد: نقش مدیر بسیار حساس، مهم و چشمگیر است و تمام مسئولیت‌ به چرخش درآوردن نظام مدرسه را به نحو احسن به عهده دارد. یکی از کارهایی که مدیران در مدارس انجام می دهند تربیت نیروی انسانی ماهر است. مدیر می تواند با کشف توانایی‌های بالقوه افراد سبب پرورش و رشد شغلی آنان شود تا با مدیرپروری برای انتخاب مدیران در آینده با مشکل مواجه نشویم.

وی در ادامه با بیان اینکه اولین مرحله طرح همسو با مشارکت حداکثری مدیران مدارس به پایان رسید و اکنون در مرحله تدوین شیوه نامه مرحله دوم این طرح هستیم، تصریح کرد: همسو بودن در واقع توانایی استفاده از ظرفیت ها در جهت رشد و تعالی اهداف آموزش و پرورش است و مدارس در این زمینه بسیار خوب عمل کردند که امیدواریم در طرح همسو ۲ با تعامل مدیران مدارس شاهد ایده ها و خلاقیت های آموزشی و پرورشی در راستای اهداف سند تحول بنیادین باشیم.

در ادامه این نشست، هر یک از مدیران به بیان مشکلات و چالش های مدارس پرداختند و امور جاری مربوطه را طرح کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار