تقدیر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از استاد ذوالفقار بیتانه

بیرجند (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ضمن دیدار با استاد ذوالفقار بیتانه؛ هنرمند دوتارنواز خراسان جنوبی از خدمات وی در عرصه هنر موسیقی تقدیر کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۸۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
تقدیر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از  استاد ذوالفقار بیتانه

علی فرخنده طی سفر خود به شهرستان فردوس با استاد ذوالفقار بیتانه دیدار و از زحمات او در راستای حفظ و ترویج موسیقی اصیل خراسانی تقدیر کرد.

وی در این دیدار اظهار کرد: تولید موسیقی ارزشی و فاخر، وظیفه هنرمندان است و وظیفه ما حمایت از هنرمند متعهد و اخلاق مدار می باشد.

شایان ذکر است، استاد بیتانه در سال ۱۳۴۰ در فردوس متولد شد و پدر وی از سازندگان ساز سنتی مطرح در منطقه بوده به طوری‌ که در ساخت دوتار و نی‌لبک، الگو و نمونه خاص خود را داشته است.

استاد بیتانه از ۷ سالگی نوازندگی را نزد پدر آموخت و تاکنون در امر ساخت ساز‌های مختلف و نوازندگی در منطقه فردوس سرآمد بوده است.

وی تنها بازمانده از نسل بیتانه‌های معروف در منطقه فردوس بوده که نسل­‌های متمادی در ساخت و نواختن دوتار و سایر ساز‌های موسیقی سنتی و مقامی سرآمد بوده و در نوازندگی نیز حائز سبک و شیوه خود است.

گفتنی است اواخر سال 1398، نام استاد ذوالفقار بیتانه به فهرست گنجینه زنده بشری پیوست و افتخاری دیگر برای استان خراسان جنوبی رقم خورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار