سفر دور روزه رئیس‌‌جمهوری به تبریز؛

افتتاح خط تولید شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان‌ با حضور رئیس‌جمهوری

ر‌ئیسی: آذربایجان شرقی استانی فرهنگی و قطب صنعتی، معدنی، گردشگری و کشاورزی است/ سه دستور ‌رئیس‌جمهوری برای توسعه صنعت چرم تبریز‌

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری در پنجمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی و به‌منظور انجام سفری دو روزه صبح امروز وارد استان آذربایجان شرقی شد.

کد مطلب: ۱۳۷۷۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح خط تولید شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان‌ با حضور رئیس‌جمهوری

‌آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در پنجمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، با استقبال امام جمعه و نماینده ولی فقیه و استاندار، از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز، وارد استان آذربایجان شرقی شد.

وزرای کشور، بهداشت و درمان، میراث فرهنگی و گردشگری، سرپرست وزارت صمت، سرپرست وزارت جهادکشاورزی، معاون امور زنان و خانواده و معاون اجرائی رئیس‌جمهوری آیت‌الله رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

آذربایجان شرقی استانی فرهنگی و قطب صنعتی، معدنی، گردشگری و کشاورزی است

‌ابراهیم رئیسی ‌در بدو ورود ‌‌به این استان در تشریح اهداف و برنامه‌های سفر خود گفت: تمدن آذربایجان از کهن‌ترین تمدن‌های ایران اسلامی و پشتوانه عظیم فرهنگی نه فقط برای آذربایجان که برای ایران اسلامی و جهان اسلام است.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در این سفر در وهله اول وضعیت اجرای مصوبات دور اول سفرها را پیگیری خواهیم کرد، افزود: برخی از این مصوبات اجرا شده و آن دسته از مصوبات که تکمیل نشده نیز پیگیری خواهند شد تا کارها بر زمین نماند و نیازها و مطالبات مردم تامین شود.

رئیسی آذربایجان شرقی را استانی فرهنگی و قطب صنعتی، معدنی، گردشگری و کشاورزی معرفی کرد و اظهار داشت: آذربایجان شرقی ظرفیت‌های بسیاری دارد و از همه مهم‌تر جوانان کارآمد و برومندی هستند که سرمایه اصلی استان محسوب می‌شوند و با اتکا به آنها کارهای بسیاری می‌توان در این استان رقم زد.

رئیس‌جمهوری با اشاره به دیدارهای خود با اقشار مختلف مردم استان تصریح کرد: همانطور که یکی از جوانان عزیز استان در ضمن خوشامدگویی گفتند، با وجود مردان و زنان فرهیخته استان، ان‌شاالله خبرهای خوشی از آذربایجان خواهیم شنید و شاهد گام‌های بلندی در سطح استان و کشور خواهیم بود.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبری معظم انقلاب فرمودند، آینده، بسیار روشن خواهد بود و بسیاری از مشکلاتی که امروز موجب رنج مردم عزیزمان است، به لطف خداوند متعال و با دست جوانان عزیز ان‌شاءالله برطرف خواهد شد.

رئیس‌جمهوری با اشاره به تصمیماتی که در دومین سفر دولت مردمی به استان در پاسخ به مطالبات مردم اتخاذ خواهد شد، گفت: از جمله مهم‌‌ترین مسائل، رفع بیکاری، ایجاد اشتغال و تامین مسکن است. اقدامات خوبی برای رفع این مشکلات انجام شده و با تصمیمات این سفر تکمیل خواهد شد.

‌سه دستور ‌رئیسی برای توسعه صنعت چرم تبریز

‌ابراهیم رئیسی در آغاز دومین سفر دولت مردمی به آذربایجان شرقی با حضور در شهرک صنعتی چرمشهر، ضمن بازدید از یکی از واحد‌های تولیدی این شهرک، از نزدیک در جریان فعالیت‌های آن قرار گرفت.

شهرک صنعتی چرمشهر تبریز در نزدیکی روستای مایان واقع در 10 کیلومتری شمال غربی تبریز قرار دارد و حدوداً 300 کارخانه‌ی چرم‌سازی در آن فعال هستند.

رئیس‌جمهوری در جریان بازدید از این شهرک صنعتی دقایقی نیز با کارگران شاغل در آن به صورت صمیمی و بی‌واسطه به گفتگو پرداخت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.

همچنین در بخش پایانی بازدید رئیس‌جمهوری از شهرک صنعتی چرمشهر نشستی با حضور جمعی از مدیران واحد‌های تولیدی این شهرک برگزار و مسائل و مشکلات صنعت چرم استان مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس‌جمهوری در سخنان کوتاهی در این نشست، صنعت چرم را صنعتی ارزآور و اشتغال‌زا عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت تامین نیازهای توسعه صنعت چرم در این استان، دستگاه‌های مسئول را به تامین سرمایه در گردش، ساخت شهرک صنعتی جدید، نوسازی ماشین آلات و تجهیزات این صنعت و همچنین توجه ویژه به مسائل زیست محیطی، رفع آلایندگی‌های تولید و حفظ سلامت مردم مکلف کرد.

افتتاح خط تولید شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان با ظرفیت تولید 4 هزار دستگاه

‌سید ابراهیم رئیسی در ادامه ‌با حضور در کارخانه تراکتورسازی ایران در تبریز، خط تولید شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان را افتتاح کرد.

این خط با ظرفیت تولید سالانه 4 هزار دستگاه انواع خودروی تجاری سبک، سنگین، ون و کشنده در مساحتی به متراژ 5 هزار متر مربع و با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 800 میلیارد ریالی احداث شده و برای 200 نفر به صورت مستقیم و 300 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است.

شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان یکی از 12 شرکت اقماری تراکتورسازی ایران است که با 8 شرکت در تبریز، 2 شرکت در خارج از آذربایجان شرقی و 2 شرکت در بیرون از مرزهای ایران اسلامی، بزرگترین تولیدکننده ماشین آلات کشاورزی و تراکتور کشور محسوب می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار