معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز:

در طرح تابستانی اوقات فراغت، هر مدرسه یک پایگاه اوقات فراغت است

کرج (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در نشست وبیناری در خصوص تشریح فعالیت‌های تابستانی طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان گفت ایده‌آل و مطلوب این است که هر مدرسه یک پایگاه اوقات فراغت باشد.

کد مطلب: ۱۳۷۷۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد
در طرح تابستانی اوقات فراغت، هر مدرسه یک پایگاه اوقات فراغت است

سردار فتح الهی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «در طرح اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان طبق دستورالعمل اوقات فراغت که به تمامی مدارس استان ارسال شده است مدیران تمامی مقاطع تحصیلی دخترانه و پسرانه می بایست نسبت به اجرایی کردن این طرح اقدام کنند. طرح ایده آل و مطلوب این است که هر مدرسه یک پایگاه اوقات فراغت باشد.»

وی افزود: «کمیسیون(کارگروه) فعالیت‌های تابستانی در ادارات نواحی و مناطق و مدارس با ابلاغ به اعضای آن با توجه به دستورالعمل غنی سازی اوقات فراغت انجام شده است که این کارگروه رسالت رصد، پایش، هدایت، نظارت، دستگیری و انگیزه بخشی به متولیان پایگاه‌های غنی سازی اوقات فراغت را بر عهده خواهند داشت.»

فتح الهی اضافه کرد: «همچنین اطلاع رسانی به اولیا و دانش آموزان در خصوص برنامه های اوقات فراغت تابستان بسیار مهم و ضروری است و مدارس اطلاعات پایگاه‌های اوقات فراغت تابستان را در سامانه نورینو ثبت کرده و پس از تایید منطقه ثبت نام را شروع می‌کنند.»

وی خاطرنشان کرد: «در این طرح استفاده از ظرفیت‌های ادارات محیط زیست، ارشاد، سازمان تبلیغات، فنی و حرفه ای، اوقاف، صنعت و معدن، حوزه های علمیه استان، کانون پرورش فکری کودکان، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، پایگاه‌های بسیج محلات، ظرفیتهای مساجد، گروه‌های جهادی استان بسیار مورد تاکید است. همچنین اردوهای پیشرفت، موزه عبرت، باغ موزه دفاع مقدس، اردوهای جهادی، اردوهای سناریو محور اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، حوزه های علمیه، بسیج محلات، دیدار با علمای ربانی، دعوت از متخصصان متعهد( بویژه زنان نخبه محجبه برای پایگاههای دخترانه)، برپایی کلاس‌های قصه های قرآن، ارائه داستان‌های تربیتی، برپایی جلسات خاطرات شهدا و علماو .. مورد تاکید است.»

فتح الهی در ادامه اظهار کرد:«تشکیل پایگاه‌های تخصصی در حوزه های مختلف مهارتی با استفاده از ظرفیت هنرستان ها (سرود، تئاتر، خطاطی، تعمیر لوازم خانگی، سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر، تعمیر موبایل، برنامه نویسی کامپیوتر و نمایش فیلم ها و مستندهای فاخر در قالب سینما مدرسه و...) مورد توجه دست اندرکاران پایگاه‌های غنی سازی اوقات فراغت است.»

معاون پرورشی و فرهنگی استان بیان کرد:« تربیت تعطیل بردار نیست و تابستان ادامه روند تربیتی در طول سال است و فرصت مناسبی است که در قالب اوقات فراغت، زمینه های تعامل، رفاقت، گفتمان سازی و ایجاد فضاهای جدید نشاط آورِ همراه با مهارت آموزی را برای دانش آموزان فراهم کنیم.»

وی یکی از راهکارهای اجرایی کردن پایگاه اوقات فراغت تابستان را قطب بندی پرورشی دانست و گفت:« در هر قطب حداقل ۴ پایگاه اوقات فراغت ( مدارس دخترانه ابتدایی، مدارس پسرانه ابتدایی، مدارس دخترانه دوره اول و دوم متوسطه ،مدارس پسرانه دوره اول و دوم متوسطه) انجام می شود که در هر قطب می بایست یک مدرسه معین انتخاب و از ظرفیت های مدارس دیگر همان قطب در راستای کمک به مدرسه معین استفاده شود.»

فتح الهی ادامه داد: «حداقل ۳۲۰ پایگاه اوقات فراغت تابستان در سطح استان با همت مدیران و عوامل اجرایی مدارس تشکیل خواهد شد و از ظرفیت کانون های فرهنگی تربیتی، مراکز مشاوره، دارالقرآن ها و پژوهشسرا و .... استفاده خواهیم کرد.»

وی در پایان عنوان کرد: «در برنامه های غنی سازی اوقات فراغت حتما روی هویت بخشی؛ امیدواری به آینده ایران با استفاده از اساتید خوب با روش‌هایی مثل تریبون آزاد، پرسش و پاسخ‌های سیاسی، اجتماعی، بحث‌های تعاملی به شیوه بارش فکری و... تاکید شده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار