دبیرآموزش و پرورش اسلامشهر به مناسبت روز جهانی محیط‌زیست عنوان کرد:

محیط زیست، میراثی ارزشمند است که باید به نسل‌های آینده انتقال یابد

اسلامشهر (پانا) - دبیرآموزش و پرورش اسلامشهر به مناسبت روز جهانی محیط‌زیست، حفظ منابع خدادادی را وظیفه عمومی برشمرد و گفت جایز نیست برای لحظه‌ای تفریحات کوتاه به محیط زیست آسیب رساند، چرا که محیط‌زیست میراث ارزشمندی است که باید به نسل‌های آینده منتقل شود.

کد مطلب: ۱۳۷۷۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد
محیط زیست، میراثی ارزشمند است که باید به نسل‌های آینده انتقال یابد

با توجه به وضعیت بحرانی محیط‌زیست در جهان، ایجاد حساسیت برای همیاری و مشارکت همگان در راستای حل مسائل زیست‌محیطی، نهادینه کردن فرهنگ محیط زیستی و ارتقاء فرهنگ عمومی از جمله ضروریات روز جهانی محیط‌زیست است که در تقویم کشور روز پانزدهم خرداد ثبت شده و شعار امسال روز جهانی محیط‌زیست نیز نهضت ملی کاهش آلودگی‌های پلاستیکی است.

مریم گنج‌خانی، دبیر شیمی آموزش و پرورش اسلامشهر و فعال محیط‌زیست با گرامی‌داشت پانزدهم خرداد، روز جهانی محیط‌زیست در گفت‌وگو با پانا و در رابطه با تعریفی از محیط‌زیست اظهار کرد:«محیط‌زیست یعنی هر چیزی اعم از آب، خاک، هوا ،جانوران، گیاهان و... که زنده هستند و نقش مهمی در حیات و بقای موجودات و جانداران دارند.»

وی بیان کرد:«از سوی دیگر انسان‌ها نیز در سلامتی تمامی بخش‌های محیط‌زیست از جمله آب، خاک، هوا و نباتات و جانوران، نقش دارند؛ ما می‌توانیم با رعایت اصول و قواعد عقلانی بدون آسیب‌رساندن به طبیعت، بهترین بهره از آن را برای زیست خود داشته‌باشیم.»

گنج‌خانی تصریح کرد:«نهادینه‌کردن فرهنگ رفتار صحیح با محیط‌زیست را باید از ابتدای حضور فرزندان در محیط مدرسه به آنها آموزش داد. در دوران نوجوانی و جوانی نیز، آموزش‌های لازم می‌توانند در بسترهای مجازی، رسانه‌های جمعی و کتب یا در مدرسه و با همسالان انجام شوند. البته آموزش‌ها می‌بایست جذاب، ساده و کاربردی باشد.»

وی درادامه تأکید کرد:«همه فعالان محیط‌زیست امیدوارند، روزی همه مردم به پلاستیک نه بگویند و کیسه‌های پارچه‌ای را جایگزین پلاستیک کنند و تلاش داشته باشند تا زباله کمتری تولید کنند. با تفکیک‌ صحیح زباله‌ها، می‌توان از تخریب طبیعت که یکی از‌ منابع اصلی حیات زندگی انسان است. جلوگیری کرد.»

دبیر آموزش و پرورش اسلامشهر در رابطه با طرح جمع‌آوری درهای بطری پلاستیکی که مدت زیادی در مدارس در حال اجرا است، افزود:«با توجه به شعار هفته محیط‌زیست که نهضت ملی کاهش آلودگی‌های پلاستیکی است، هدف من از اجرای طرح جمع‌‌آوری درهای بطری گسترش اخلاق زیست‌محیطی و آموزش مباحث مربوط به حفظ محیط‌زیست به صورت عملی است. از سوی دیگر، پلاستیک یکی از عوامل اصلی آسیب‌زننده ‌به محیط‌زیست است و پس از سال‌های متمادی تجزیه خواهد شد؛ با جمع‌آوری آنها سعی خواهیم کرد آسیب به طبیعت را به حداکثر برسانیم و با فروش این درب‌های بطری برای افراد کم‌برخوردار ویلچر تهیه کنیم.»

گنج‌خانی، فعال محیط‌‌زیست شهرستان‌ اسلامشهر خاطرنشان کرد:«من به عنوان یک فعال محیط‌زیست معتقدم که همگان می‌بایست در حفظ منابع خدادادی کوشا باشند و برای لحظه‌ای تفریح و شادبودن به محیط‌زیست آسیب نرسانیم، زیرا محیط‌زیست، میراثی ارزشمند جهت انتقال به نسل‌های آینده است.»

خبرنگار دانش‌آموز: رومینا معبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار