زخم هجران امام خمینی(ره)هرگز التیام پیدا نخواهد کرد

لاریجان(پانا)- استاد دانشگاه تهران در مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی گفت هنوز پس ازگذشت ۳۴ سال از ارتحال بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی، زخم هجران این بزرگ مرد الهی دردلهای مالامال از عشق امت اسلامی التیام نیافته وهرگز التیام پیدا نخواهد کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۷۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد
زخم هجران امام خمینی(ره)هرگز التیام پیدا نخواهد کرد

استاد عرفان دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: خدا می داند که در آن روزهای سخت ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران چه براین امت عاشق و همه دلدادگان خمینی کبیر در سراسر عالم گذشت.

اسماعیل منصوری لاریجانی تصریح کرد: در آن شرایط سخت فراق تنها چیزی که این زخم عشق را التیام داد انتخاب رهبر فرزانه انقلاب، به جانشینی امام راحل عظیم الشان بود.

وی در ادامه با اشاره به فرازهایی از سخنان گهربار بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی گفت: بترسید از روزی که بین باطن و ظاهر شما فاصله بیفتد که اگر چنین شود انفجاری ایجاد خواهد شد، اسلام به لفظ و حرف نیست باید معنای اسلام را پیاده کرد، چرا که همه چیز ما اسلام است و همه چیزمان را برای اسلام خواهیم داد.

منصوری لاریجانی تصریح کرد: آن چیزی که اسلام را از چشم ها می اندازد و انقلاب را بی‌فروغ می‌کند، تعارض دنیای بیرونی و درونی ما است.

وی با بیان اینکه مشکل امروز ما این است که دانه انفسی ما آفت گرفته است، خاطرنشان کرد: اگر می بینیم در جامعه، نفاق، خودنمایی و کبر زیاد است، به خاطر این است که دانه صدق در درون نکاشتیم و اخلاص در وجود ما نیست.

استاد عرفان دانشگاه تهران با اشاره به اینکه لازمه تبلیغ دین طهارت نفس است، خاطرنشان کرد: نباید حتی برای لحظه ای،از نفس و درون خود غفلت کنیم، چرا که محبت دنیا، قدرت طلبی، شهرت طلبی و امثال اینها اگر در درون جان ما قرار بگیرد انسان را متلاشی می کند.

وی طهارت نفس را لازمه تبلیغ دین دانست و خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم کلام ما در جان جوانان بنشیند باید جهان انفسی خود را پاکیزه نگه داریم و اخلاص داشته باشیم.

خبرنگار: مهدی جوادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار