رئیس‌جمهوری ‌این هفته عازم آذربایجان شرقی می‌شود

تهران (پانا) - استاندار آذربایجان شرقی ‌از سفر رئیس‌جمهوری به تبریز در پایان هفته جاری خبر داد و آخرین وضعیت اجرای مصوبات دور اول سفر استانی رئیس‌جمهوری و برنامه‌های دومین سفر استانی را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۷۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس‌جمهوری ‌این هفته عازم آذربایجان شرقی می‌شود

‌به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عابدین خرّم در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، زمان دومین سفر استانی رئیس‌جمهوری و هیأت دولت به آذربایجان شرقی را ۱۸ و ۱۹ خرداد‌ اعلام کرد و گفت: آذربایجان شرقی پنجمین مقصد رئیس‌جمهوری در دور دوم سفرهای استانی است و این سفر دومین سفر رئیس‌جمهوری به استان در طول یک‌سال گذشته است‌ که از لحاظ منابع، اعتبارات، مصوبات و همچنین فرصت کافی برای اجرای پروژه‌ها قدم رو به جلویی خواهد بود.

وی افزود: در سفر اول رئیس‌جمهوری به استان، اصل بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام بود؛ ۲ هزار پروژه بزرگ و کوچک در آذربایجان شرقی وجود داشت که برخی از آن‌ها در ابعاد ملی جزو پروژه‌های مهم است و برخی دیگر در سطح استان و شهرستان تعریف شده است.

خرّم به پروژه‌های نیمه تمام استان اشاره کرد و گفت: بر اساس محاسبه‌ای که انجام شده، اگر بنا بود این پروژه‌ها به روال عادی پیش برود، ۲۰ سال زمان نیاز بود و متاسفانه برخی از این پروژه‌ها ۲۰ سال بود که به صورت نیمه‌کاره رها شده بود.

وی افزود: در سفر سال گذشته یک اولویت‌بندی و فازبندی در سه قسمت برای اجرای این پروژه‌ها انجام گرفت. پروژه‌هایی که در سطح ملی دارای اهمیت هستند و همچنین از پیشرفت ۷۰ درصد و بالاتر برخوردارند در اولویت قرار گرفتند. منابعی که برای این پروژه‌ها پیش‌بینی شده بود اعداد بزرگی بود که با کارشناسی‌های انجام گرفته در استان ۱۸۰ پروژه در مقیاس‌های مختلف مورد تصویب قرار گرفت.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص پروژه‌های ملی استان، گفت: برخی از این پروژه‌ها همچون راه‌آهن میانه به تبریز در مقیاس ملی بود که بیش از ۲۳ سال از زمان شروع آن سپری می‌شد. این پروژه بیش از ۵۵۰ ‌میلیارد تومان بدهی قبلی داشت و از طرفی نزدیک به هزار میلیارد تومان برای اتمام آن مورد نیاز بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه این پروژه با جدیت تمام از لحاظ زیر ساخت، روساخت و ایستگاه‌ها پیش رفته و کارهای فنی لازم اتفاق افتاده و تردد قطار باری و مسافربری چندین بار به طور آزمایشی انجام شده و معاون وزیر راه و مدیرعامل راه آهن وضعیت را از نزدیک مورد بررسی قرار داده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار