فرماندار شهرستان خوسف:

5 هزار میلیارد ریال در شهرستان خوسف هزینه شد

بیرجند (پانا) - فرماندار شهرستان خوسف ازهزینه کرد بیش از 5 هزار میلیارد ریالی دولت در شهرستان خوسف در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۶۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد
5 هزار میلیارد ریال در شهرستان خوسف هزینه شد

محمدعلی ایمانی افزود: با پیگیری های مدیران کشوری و استانی به ویژه استاندار، در سال ۱۴۰۱ بیش از ۵ هزار میلیارد ریال در شهرستان خوسف هزینه شده است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی بیمارستان در طول سال ۱۴۰۱ و انتقال تجهیزات بیمارستان گفت: آزمون استخدامی مربوط به جذب نیروهای بیمارستان ۳۲ تختخوابی در خرداد ماه برگزار خواهد شد و به زودی شاهد افتتاح این پروژه خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در خوسف با اشاره به ظرفیت های این شهرستان در عرصه های مختلف خاطرنشان کرد: مباحث اعتباری به عنوان یکی از مؤثرترین عوامل شکوفایی و فعال شدن ظرفیت هاست، این در حالیست که سهم شهرستان خوسف با وجود وسعت زیاد- سومین شهرستان پهناور استان- از لحاظ اعتبارات به دلیل پایین بودن سرانه جمعیت، محدود بوده و در رتبه های آخر قرار گرفته است.

به گفته وی؛ اعتبارات شهرستان قابلیت شکوفا کردن ظرفیت های موجود را ندارد.

ایمانی با تأکید بر انجام اولویت های کاری خود در مباحث زیرساختی چون آب، برق ، گاز، ارتباطات و جاده، شناسایی پروژه های نیمه تمام، احصای بیش از هفتاد پروژه نیمه تمام و بهره برداری سریعتر از این پروژه ها را قدم های مؤثری در راستای توسعه شهرستان دانست.

وی با اشاره به ظرفیت های معدنی نظیر ۴۰ معدن شناسایی شده و ۲۸ معدن فعال در شهرستان گفت: بخش اعظم معادن شهرستان مربوط به معادن طلا بوده و سنگ های زینتی و مواد معدنی از دیگر ظرفیت های این حوزه است.

به گفته وی؛ شهرستان خوسف صاحب محصولات مزیت داری نظیر عناب و گل نرگس بوده و در حوزه کشاورزی نیز صاحب بزرگترین مجتمع گلخانه ای استان در محمدیه شهرستان است.

وی ادامه داد: در مجتمع گلخانه‌ای ماژان نیز بخشی از زیرساخت ها فراهم شده که در صورت تکمیل امکان فعال شدن ده ها گلخانه دیگر نیز در شهرستان وجود دارد.

فرماندار خوسف گفت: شهرک صنعتی شهید رحمانی مجموعه ای با وسعت ۵۰۰ هکتار است که کمتر از ۲۰ درصد آن استفاده شده و همین بخش نیز با مشکلاتی همراه است.

ایمانی برگزاری جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در محل شهرک صنعتی شهید رحمانی را در راستای حل مشکلات این شهرک دانست و اظهار امیدواری کرد: با راه اندازی پست ۱۳۲ کیلو وات ، شاهد حل مشکلات حوزه برق این مجموعه باشیم.

به گفته وی؛ پیگیری ها برای انجام خط انتقال آب این مجموعه توسط شرکت شهرک ها در حال انجام است.

وی با اشاره به فعال بودن دو واحد چدن و کنسانتره آهن در این مجموعه از حمایت های دولت و پای کار آمدن مجموعه های خصوصی و حمایت های انجام گرفته در جهت افزایش امنیت شغلی در واحدهای صنعتی و معدنی شهرستان خبر داد.

شایان ذکر است ؛ فرماندار خوسف در این جلسه با اشاره به دیدارهای محله محور در شهرستان و دهگردشی های صورت پذیرفته به همراه مسئولان، از ملاقات های مردمی خود در روزهای دوشنبه هر هفته خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار