مدیر دارالقرآن مرکزی حضرت ولیعصر:

الگو‌‌سازی برای محصلان از اهداف اصلی مجمع قاریان و حافظان است

مشهد(پانا) - مدیر دارالقرآن مرکزی حضرت ولیعصر(عج) گفت، هدف از تشکیل مجمع قاریان و حافظان استان خراسان رضوی، الگو‌سازی برای محصلین است.

کد مطلب: ۱۳۷۶۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد
الگو‌‌سازی برای محصلان از اهداف اصلی مجمع قاریان و حافظان است

حسین بازودار، مدیر دارالقرآن مرکزی حضرت ولی عصر(عج) در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: هدف از تشکیل مجمع قاریان و حافظان، فقط برگزاری کلاس های قرآنی نبوده است، بلکه انس و الفت بیشتر با کلام خدا هدف برگزاری این کلاس های تابستانی است. موضوع دیگری که در نظر داریم، الگو ساختن از دانش آموزان است. یعنی از هر دانش آموز ما الگویی برای تشویق محصلان دیگر و جذب آنان به حوزه های قرآنی بسازیم. تاریخچه مجمع قاریان و حافظان استان خراسان رضوی به سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۲ بر می گردد و این اتفاقات شیرین در سال قبل هم رخ داد. ما می خواهیم این خاطرات به یاد ماندنی را به دیگر دانش آموزان هم انتقال بدهیم. دانش آموز با حضور در دارالقرآن ولی عصر می تواند گواهی نامه تدریس در مدارس را هم دریافت کند. مدرسان کوچک دارالقرآن مرکزی ولی عصر ظرفیت تدریس به هشتاد قرآن آموز را دارا هستند. ما از استعداد‌های برتر کلاس‌ها استفاده می‌کنیم و آنان را به مراکز قرآنی بالاتر معرفی می کنیم.

وی ادامه داد: کلاس های مجمع قاریان و حافظان به دو دسته تقسیم می شوند؛ کسانی که قصد دارند قرآن را حفظ کنند و یا کسانی که قصد تقلید یا اختراع سبک در حوزه قرائت دارند. سطح کلاس های ما بسیار بالا است. تقریبا هر کسی که در کلاس های ما شرکت می‌کند، یک نخبه قرآنی است و ما از بالا بودن سطح کلاس ها بسیار خرسندیم. ما برای حفاظ هم طرح حفظ چهار ساله قرآن را در نظر گرفته ایم و امیدواریم بتوانیم حافظان بزرگی را به حوزه قرآن معرفی کنیم.

بازودار افزود: دارالقرآن مرکزی حضرت ولی عصر به خاطر فضای بزرگی که در اختیار دارد، ظرفیت خوبی در حوزه قرآنی برای آموزش و پرورش محسوب می شود. ما در فصل تابستان کلاس های روخوانی، روانخوانی، تجوید، ترتیل و قرائت را در این مکان برگزار می کنیم. کلاسی که در حال حاضر ثبت نامش آغازه شده، کلاس معارف سجادیه هست و من همین جا از همه فعالان حوزه قرآنی دعوت می کنم تا در کلاس های ما هم ثبت نام به عمل بیاورند.

دانش آموز خبرنگار: سید سبحان نعمتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار