مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر :

امام خمینی(ره) احیاگر مکتب اسلام ناب محمدی(ص) بود / فیلم

بوشهر(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه امام خمینی، احیاگر مکتب اسلام ناب محمدی(ع) در عصر حاضر شد، گفت امروز شاهد تاثیر انقلاب اسلامی و میراث خمینی کبیر برای ترویج آموزه‌های اسلامی، آزادگی و حمایت از مظلومان در سراسر عالم هستیم.

کد مطلب: ۱۳۷۶۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
امام خمینی(ره) احیاگر مکتب اسلام ناب محمدی(ص) بود / فیلم

علی موحدی ظهر امروز در آیین گرامیداست سی و چهارمین سالروز ارتحال بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی در اداره کل آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت بررسی ابعاد مختلف شخصیت و سیره امام خمینی(ره) اظهار کرد: باید با تبیین هوشمندانه و عالمانه ، اندیشه متعالی بنیانگذار فقید انقلاب را به نسل جوان و نوجوان معرفی کنیم.

موحدی گفت : هر مکتب و مذهب برای ترویج و گسترش در بین اقشار مختلف مردمی، نیازمند الگوهای عملی و اندیشه‌‌ای است تا با رفتار و گفتار خود، در دل توده مردم نفوذ کنند که امام روح‌الله با رفتار و کرداری مهربانانه به الگویی حسنه‌ برای اسلام رحمانی تبدیل شد.

وی اخلاص و تزکیه نفس را از دیگر ویژگی‌های امام خمینی(ره) دانست و تصریح کرد: تصمیم‌گیری‌ها و رفتار و گفتار این شخصیت بزرگ، همواره برای در راه رضای خدا بوده است و به دلیل این اخلاص و نفس پاک، حرکت وی با وجود دست خالی، جهانی شد.

وی عنوان کرد: ساده زیستی، دوری از تجمل گرایی و بی توجهی به زخارف دنیوی، پرهیز از کاخ نشینی و اسراف‌گرایی، سبب شد تا سلوک ایشان برای همیشه تاریخ، درسی برای عارفان باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: اسراف به ویژه در حوزه انرژی یکی از مشکلات فعلی جامعه است که باید با الگوپذیری از سیره امام خمینی(ره)، جامعه به ویژه آموزش و پرورش، به دنبال صرفه‌جویی باشد.
وی افزود: توکل به خدا، خیرخواهی برای همه مردم، تقویت وحدت و همدلی بین گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه و ایستادگی در برابر ظالمان و مهربانی و همدردی با مظلومان و محرومان از ویژگی‌های بارز امام خمینی(ره) بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار