آزادی‌خواه در گفت‌و‌گو با پانا:

مجلس و دولت باید به تأسی از امام، قله‌های جمهوری اسلامی را فراموش نکنند

عدالت‌خواهی، استکبارستیزی و مردم‌خواهی از ویژگی‌های بارز حکومتی است که امام خمینی (ره) تشکیل داد

تهران (پانا) - نماینده مردم ملایر در‌مجلس گفت امروز مجلس و دولت باید به تأسی از امام امت، قله‌های جمهوری اسلامی را فراموش نکنند؛ توجه جدی به خاستگاه ملت، استکبارستیزی، اصل مترقی ولایت فقیه و فسادستیزی باید مدنظر قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۳۷۶۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد
مجلس و دولت باید به تأسی از امام، قله‌های جمهوری اسلامی را فراموش نکنند

احد آزادی‌خواه در گفت‌و‌گو با پانا ضمن گرامیداشت سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی، اظهار کرد: «امام خمینی یک شخصیت متمدن بود که نگاه تمدنی ایشان، یک نگاه تازه و نو و یک نفس تازه در دنیای کنونی و عصر حاضر بود. به این معنا که نوع نگاه امام به انسان و انسانیت، به اسلام و اسلامیت و ادیان ابراهیمی یک نگاه جامع و مانع بود.»

وی افزود: «بسیاری از علما قبل از امام، فقیه، متکلم و فیلسوف بودند اما تفاوت امام با سایر علمایی که در تاریخ جهان اسلام و جهان شیعه داشتیم، این بود که نگاه امام حکومتی و ایجاد ساختار تمدن‌ساز بود. امام، جمهوری اسلامی را به عنوان یک مدل حکومت با مشارکت مردم تشکیل داد که استبدادستیزی و استکبارستیزی از ویژگی‌های منحصر به فرد این تمدن بود.»

ریشه ولایت فقیه در آیات قرآنی غیرقابل انکار است

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: «امام جایگاه ولایت فقیه را در عصر غیبت حضرت حجت تثبیت کرد. ریشه ولایت فقیه در آیات قرآنی ما غیرقابل انکار است. عدالت‌خواهی، استکبارستیزی و مردم‌خواهی از ویژگی‌های این حکومت بود.»

آزادی‌خواه خاطرنشان کرد: «امروز مجلس و دولت باید به تأسی از امام امت، قله‌های جمهوری اسلامی را فراموش نکنند، به خاستگاه ملت، استکبارستیزی، اصل مترقی ولایت فقیه و فسادستیزی توجه کنند. تا بتوانیم به حکومتی که مقدمه حکومت جهان شمول امام زمان است، برسیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار