رئیس قوه قضائیه در آستانه سالروز قیام ۱۵ خرداد در شهر ورامین:

قیام 15 خرداد مردم ورامین، قیامی مردمی در دفاع از مرجعیت و ولایت بود

ورامین (پانا) - رئیس قوه قضاییه در آستانه سالگرد قیام 15 خرداد در جمع مردم ورامین، قیام مردمی ۱۵ خرداد را قیامی قرآنی ، اسلامی و مردمی در دفاع از مرجعیت و ولایت خواند که موجب شکست قدرت‌های استبداد آن زمان شد.

کد مطلب: ۱۳۷۶۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
قیام 15 خرداد مردم ورامین، قیامی مردمی در دفاع از مرجعیت و ولایت بود

غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه در آستانه فرارسیدن سالروز قیام ۱۵خرداد در جمع مردم ورامین حاضر شد و اظهار کرد : ۱۵ خرداد نشانگر آن است که در طول تاریخ ایران در سده های مختلف از جمله زمان معاصر، قیام ها و حرکت های پلیدی ایجاد شد اما تمامی این قیام ها نافرجام ماند، اما قیامی که بر مبنای دین اسلام ناب، با مرجعیت تقلید مردم و رهبری امام شروع شد و از نسل مردم سرچشمه گرفت، پیروز شد .

وی افزود: در این اتفاق تاریخی تفاهم بین مردم ورامین و پیشوا با مردم دیگر حتی تهران متفاوت بود، زیرا آنها در ماه محرم، عزاداری و امام‌زاده ها را رها کردند و برای دفاع از امام وقت خودشان بر خاستند، این بیداری نشانگر بینش و بصیرت مردم ورامین بود .

اژه‌ای تصریح کرد : مردم ورامین با پوشیدن کفن، این پیام را رساندند که در مقابل دفاع از دین خود، جان خود را بر کف دست گذاشتند و بسم‌الله گفتند و همان‌جا، کفن بر تن کردند؛ این چیزی نیست که فراموش شود همانطور که امام خمینی (ره) فرمود نگذارید فراموش شود مردم چگونه خون خود را فدا کردند .

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: در زمانی‌که اکثریت از اسم شاه می ترسیدند، مردم ورامین با شجاعت یک‌صدا فریاد زدند "یا مرگ، یا خمینی"، این شعار آن زمان خیلی بزرگ بود و می دانستند این قیام عواقب ناگواری در انتظار خود و خانواده هایشان در پیش دارد .

خبرنگار دانش‌آموز: هانیه کشوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار