قیام ۱۵ خرداد زمینه‌ساز آمادگی مردم جهان برای ظهور امام زمان بوده است

قرچک(پانا)-عضو هیات امنا و سرپرست مرکز جامع علوم اسلامی ،قیام خونین ۱۵ خرداد مردم ورامین را زمینه ساز این انقلاب و ظهور امام زمان(عج) دانست .

کد مطلب: ۱۳۷۷۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
قیام ۱۵ خرداد زمینه‌ساز آمادگی مردم جهان برای ظهور امام زمان بوده است

به مناسبت یادواره قیام خونین ۱۵ خرداد حجت الاسلام و المسلمین مسعود عالی، با حضور در مسجد شهدای ۱۵ خرداد شهرستان قرچک در رابطه ، با قیام ۱۵ خرداد این حرکت خودجوش مردم را زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج)دانست و اظهار کرد : لازمه انجام کارهای‌ بزرگ شجاعت و همت مردم متدین می‌خواهد؛ انقلاب مردم ورامین فقط برای یک قوم و نژاد خاصی نبود بلکه این انقلاب آماده‌ساز جهان برای ظهور امام زمان (عج) بود.

وی در ادامه افزود: مردم ایران بیشترین سختی را پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحمل کردند؛ بیشترین تحریم‌های‌اقتصادی ، برای ملت ایران بوده است اما باز هم مردم غیور‌ایرانی در کنار‌ایران انقلاب و امام خمینی بودند.

عالی، کارشناس جامعه شناسی در خصوص واقعه پانزده خرداد ادامه داد: عصر عاشورا سال ۱۳۴۲ امام خمینی نسبت به شاه و اسرائیل در فیضیه قم مصاحبه کوبنده ای داشتند که در همان شب ماموران حکومتی به خانه امام آمدند؛ او را دستگیر و به تهران منتقل کردند، مردم کشاورز و بازرگان ورامینی اولین افرادی بودند که از این حرکت دولت مطلع شدند و برای مقابله با آنان برخواستند، کفن پوشان ورامینی در غروب همان روز به پل باقرآباد رسیدند و بسیاری از آن مردان توسط ماموران رژیم شاهی به شهادت رسیدند.

عضو هیت امنا و سرپرست مرکز جامع علوم اسلامی، با بیان اینکه قیام ۱۵ خرداد نقطه‌‌عطف این انقلاب است، بیان کرد: این انقلاب و این حرکت مردمی و خالصانه برای منطقه شما افتخاری است که منطقه و اجداد شما به خوبی توانسته‌اند درخت نوپای انقلاب رو آبیاری کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد : حرکت های خودجوش مردمی غیرت و همت‌خالصانه میخواهد و تنها به امکانات بستگی ندارد ؛ انقلاب‌ جمهوری‌اسلامی ایران، انقلاب مردم متدین،شجاع ایرانی و شیعیان بود.

خبرنگار دانش‌آموز، هستی فراهانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار