‌چالش «خواهر برادری»؛ بهانه‌ای برای ارسال جمله‌ای محبت‌آمیز به خواهر و برادر

تهران (پانا) -‌ چالش «خواهر برادری» درباره ارسال جمله‌ای محبت‌آمیز به خواهر یا برادر، به‌مناسبت دهه کرامت و میلاد با‌سعادت هشتمین اختر فروزان آسمان امامت و ولایت، در بین کارمندان آموزش و پرورش شهر تهران به‌همت رئیس اداره مشاوره و خدمات روان‌شناختی توحید برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۷۶۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد
‌چالش «خواهر برادری»؛ بهانه‌ای برای ارسال جمله‌ای محبت‌آمیز به خواهر و برادر

برای اولین بار و به مناسبت هفته کرامت، چالش «خواهر و برادری» به صورت کاملاً صمیمانه و با هدف نگاه به خواهر و برادری زیبای حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) و الگوگیری از این دو بزرگوار، در اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران اجرا شد.

در خانواده پس از نقش پدری و مادری، نقش برادری و خواهری دارای بیشترین اهمیت است که نمود این نقش را می توان در سیره رفتاری امام رضا علیهالسلام و حضرت معصومه سلام الله علیها به وفور مشاهده کرد و آن را در زندگی عملی کرد، اما امروزه با وجود پیشرفت تکنولوژی، نقش برادری و خواهری کمرنگ‌تر شده و مورد غفلت واقع شده است، از این رو در راستای تقویت ارتباط موثر بین خواهران و برادران، همزمان با گرامیداشت ولادت خورشید خراسان؛ علی بن موسی الرضا علیه السلام، چالش ارسال جملات محبت آمیز برای خواهر یا برادر، در بین کارمندان اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.

در این چالش، مسئولین اداره مشاوره و خدمات روان شناختی توحید، با مراجعه به دفاتر کارمندان آموزش و پرورش، ضمن تقدیم یک کیک زیبا و بروشورهایی مزین به جملات ناب حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام، با دادن کاغذهایی به همکاران، خواستار نوشتن یک جمله محبت آمیز برای خواهر و برادرشان شدند، تا با این عمل، مهر خواهر و برادری را باری دیگر در بین افراد زنده کنند.

در بخش دیگری از این طرح، افرادی که خواهر یا برادر خود را در حوادث ناگوار از دست داده بودند، با بیان خاطره ای از عزیزان سفر کرده، یاد و نام آن ها را باری دیگر گرامی داشتند.

در این حرکت زیبا، شناساندن فضیلت‌های رفتاری علی بن موسی الرضا علیه السلام و حضرت معصومه سلام الله و معرفی سیره و سبک زندگی آنان، از مهم‌ترین اهداف این طرح ابداعی بود که از سوی اداره مشاوره و خدمات روان شناختی توحید و با حمایت معاونت پرورشی و فرهنگی شهر تهران در دهه کرامت تدارک دیده شده بود تا کارمندان متدین آموزش و پرورش بیشتر با ائمه اطهار آشنا شوند.

خبرنگار دانش آموز: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار