گردهمایی«طلایه‌داران ساخت صحن حضرت زینب در کربلا» در قم برگزار می‌شود

قم (پانا)- گردهمایی طلایه‌داران ساخت صحن حضرت زینب(س) حرم امام حسین(ع) در کربلا، به همت ستاد عتبات عالیات استان قم در مسجد جمکران برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۷۶۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد
گردهمایی«طلایه‌داران ساخت صحن حضرت زینب در کربلا» در قم برگزار می‌شود

رضا حافظی، مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قم امروز در نشست خبری تشریح برنامه های این ستاد اظهار کرد: ساخت صحن حضرت زینب(س) از سال ۹۴ شروع و برنامه‌ریزی شده‌ تا در سال ۱۴۰۳ به اتمام برسد.

وی افزود: برای انجام عملیات تکمیلی صحن حضرت زینب(س) در کربلای معلی، برگزاری گردهمایی سراسری در استان‌ها از سوی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور اعلام شده‌است که این گردهمایی در قم با عنوان طلایه داران ساخت صحن حضرت زینب(س)‌روز جمعه هفته جاری ترتیب خواهد یافت.

حافظی ادامه داد: این گردهمایی از ساعت ۱۷ تا ۱۹ با حضور خیران، مسئولان استانی و عموم مردم در صحن اصلی مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود تا کمک‌های خیران برای تکمیل ساخت صحن حضرت زینب (س) کربلای معلا جمع آوری شود.

وی بیان کرد: طرح جامع توسعه حرم امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل(ع) در سه صحن اصلی امام حسین(ع)، حضرت زینب (س) و امام زمان (عج) توسط ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور در ۳۸ هکتار طراحی شدهاست که باید در چهار مرحله طی ۲۵ سال به اتمام برسد.

مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قم افزود: از اهداف اصلی این طرح ایجاد فضای زیارتی ،‌امکانات رفاهی و خدماتی برای زائران کربلاست که صحن حضرت زینب(س) در پنج هکتار و زیربنای ۱۶۸ هزار متر مربع ایجاد می شود.

حافظی اظهار کرد: محل احداث صحن دقیقا همان محل کارزار کربلا در جنوب غربی حرم امام حسین(ع) است که از باب القبله شروع شده و تا تل زینبیه و خیمه‌گاه ادامه می‌یابد.

وی با دعوت از عموم مردم برای کمک نقدی و غیر نقدی به ساخت صحن حضرت زینب(س) گفت: کلیه هزینه های طرح از سوی مردم و خیران تامین می شود و شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۱۱۵۳۵۴ به نام ستاد عتبات عالیات به این موضوع اختصاص یافته‌است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار