مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی:

بهره مندی از ظرفیت همگانی، فلسفه تشکیل قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی و رییس قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر استان گفت فلسفه تشکیل این قرارگاه برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های همگانی در راستای تحقق این هدف است که مستلزم حضور میدانی همه دستگاه‌ها و نهادهای مختلف جامعه است.

کد مطلب: ۱۳۷۶۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد
بهره مندی از ظرفیت همگانی، فلسفه تشکیل قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر است

علی مطهری در جلسه قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر عنوان کرد: اغلب گروه‌های مردمی در قالب نیروهای جهادی فعالیت می‌کنند و ۲ هزار فرهنگی استان به صورت داوطلبانه به جمع این قرارگاه پیوسته اند.

وی ادامه داد: امروز موضوع مدرسه و کلاس درس با عنوان نهضت مدرسه سازی یکی از برنامه های مهم و اولولیت دار استان آذربایجان غربی و مورد تأکید نماینده استاندار و امید است که با همدلی بتوانیم به سمت ایجاد عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر حرکت کنیم.

مطهری به لزوم بررسی دقیق فلسفه شکل گیری این قرارگاه اشاره کرد و گفت: ارتقای عدالت تربیتی و افزایش دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزشی و پرورشی رایگان و باکیفیت و همچنین افزایش مشارکت اجتماعی، تربیتی اولیا، معلمان، نهادهای عمومی و دولتی، مردمی و خیریه و غیردولتی برای بهسازی آموزشی و پرورشی از اهداف شکل‌گیری این قرارگاه هستند، بر این اساس باید فلسفه وجودی تشکیل این قرارگاه مورد بررسی دقیق قرار گیرد تا اجرای آن به بهترین نحو ممکن صورت پذیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی و رییس قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر استان آذربایجان غربی گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب جز با کار جهادی و انقلابی نخواهیم توانست کشور را به سامان برسانیم.

وی اضافه کرد: برش آموزشی و پرورشی این فرمایش بحث عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر است و فلسفه کار جهادی در این نهاد برای تحقق این دو مقوله است، برای اینکه به نتیجه مطلوب رسید باید گفتمان جهادی را عمومیت داد، یکی از رسالت‌های کارگروه همین قضیه می‌تواند باشد و بدون کمک همگانی این هدف اصلی محقق نخواهد شد.

مطهری هدف اصلی تربیت را رسیدن به نقطه عالی کمال دانست و با بیان اینکه این مهم محقق نمی‌شود مگر با پرورش استعدادهای معنوی، خاطرنشان کرد: هر انسانی با هر درجه و مرتبه از استعدادهای معنوی باز هم نیاز به تربیت دارد و تصور اینکه تربیت پایان پذیر است، یک باور غلط است، بنابراین هدف از تربیت به فعلیت درآوردن استعدادها و توانایی بالقوه است که باید همواره ادامه‌دار باشد.

این نشست با حضور محمدرضا عامریان دبیر کارگروه منزلت و حمایت، علی مهدلو دبیر کارگروه توسعه و تحول اجتماع محور 2020 محله و شهره صادقی دبیر کارگروه کوثر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر کشور و اعضای این قرارگاه در استان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار