آمادگی اورژانس برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مراسم سالروز ارتحال امام(ره)

تهران (پانا) - رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به تمهیدات انجام‌شده در این کمیته، از آمادگی کامل کادر بهداشت، درمان و اورژانس پیش‌بیمارستانی برای خدمات‌دهی هرچه بهتر به مردم و زائران مرقد مطهر طی روزهای 13 و 14 خردادماه جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۶۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی اورژانس برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مراسم سالروز ارتحال امام(ره)

به گزارش وبدا، جعفر میعادفر روز سه‌شنبه 9 خردادماه 1402 در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: وظایف و مسئولیت‌های تمام سازمان‌های درون بخشی و برون بخشی که در کمیته بهداشت و درمان عضو هستند و نقشی دارند، تبیین شده است و این کمیته برای استقبال از زائران مرقد مطهر امام(ره) آمادگی کامل دارد.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه از زمان حرکت کاروان‌ها تا پایان مراسم، پشتیبانی بهداشتی و درمانی ادامه دارد، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، خدمات‌رسانی به بهترین شکل و به‌صورت رایگان انجام خواهد شد تا مردم با خیال راحت از این مراسم معنوی بهره‌مند شوند.

وی همچنین از آماده‌باش کامل بیمارستان‌های کشور و همچنین تشکیل حلقه‌های پشتیبانی در حوزه ارائه خدمات درمانی در مراسم محوری روز 13 و 14 خرداد خبر داد.

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت نیز در این نشست گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی برای این مراسم مأموریت ویژه‌ای دارند و نیز دستگاه‌ها و نهادهایی که در امر بهداشت و درمان خدماتی ارائه می‌دهند ازجمله تأمین اجتماعی، ارتش، سپاه و هلال‌احمر با حضور نمایندگان خود به ارائه هرچه بهتر خدمات کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه درمانگاه دارالشفاء و بیمارستان سیار حضرت رسول(ص) در حرم امام(ره) ازجمله مراکز اصلی ارائه خدمات درمانی به زائران هستند، افزود: در حلقه‌های بعدی پشتیبانی، بیمارستان‌های 7 تیر، یافت‌آباد، بهارلو، فیروزآبادی و ضیائیان برنامه‌ریزی ‌شده‌اند و همچنین بیمارستان‌های سینا، لقمان، امام حسین(ع)، شهدای تجریش و مدرس هم با تمام کادر پزشکی و درمانی خود، آمادگی کامل دارند تا در صورت نیاز خدمات خود را به زائران حرم مطهر امام(ع) ارائه دهند.

محمد اسماعیل توکلی سرپرست اورژانس تهران نیز در این نشست گفت: 226 دستگاه آمبولانس در میدان، 60 دستگاه موتورلانس و 18 اتوبوس آمبولانس به همراه خودروی ارتباط سیار، 13 درمانگاه سیار، 2 درمانگاه ثابت، 4 بیمارستان صحرایی در محدوده برگزاری مراسم سالروز ارتحال امام برنامه‌ریزی شده است و تمام پایگاه‌های اورژانس مربوطه اعلام آماده‌باش هستند.

وی عنوان کرد: تمام کاروان‌ها با یک دستگاه آمبولانس همراهی می‌شوند و با استقرار نیروهای بهداشت، درمان و اورژانس پیش بیمارستانی طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، آماده استقبال از مردم و زائران مرقد امام راحل هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار