جشنی از جنس مهربانی و مهرآفرینی با دستانی کوچک و قلب‌هایی بزرگ

بجنورد (پانا) - دبیر پویش آرتوان در شهرستان بجنورد از برگزاری جشن مهربانی و پایان سال کلاس دبستان یاسین گفت جشن پایان سال کلاس سوم دبستان یاسین جشنی متفاوت از تمامی جشن‌های پایان سال و فارغ‌التحصیلی است، جشنی است از جنس مهربانی و مهرآفرینی که با دستانی کوچک اما قلب‌هایی بزرگ رقم خورده است.

کد مطلب: ۱۳۷۶۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد
جشنی از جنس مهربانی و مهرآفرینی با دستانی کوچک و قلب‌هایی بزرگ

مهدی ایزانلو در خصوص نحوه اجرای این پویش اجتماعی، زیست محیطی و انسان دوستانه، عنوان کرد: دانش آموزان کلاس سوم دبستان یاسین از ۱۲ آذرماه ۱۴۰۱ یک پویش انسان دوستانه و اجتماعی را آغاز کردند، با جمع آوری در بطری پلاستیکی با هدف اینکه هم بتوانند در راستای درس بازیافت مطالعات اجتماعی، طبیعت را زیباتر کنند و هم اینکه با فروش این در بطری ها برای یک نیازمند شهرمان ویلچیر تهیه کنند و هم اینکه در کنار این کار، بتوانند مهارت هایی مثل فن بیان، روابط اجتماعی، کُنِش اجتماعی، خیرخواهی و کمک به هم نوعان را بیاموزند.

دبیر این پویش در ادامه افزود: ما یک مخزن برای جمع آوری این در بطری ها تهیه کرده و در دبستان یاسین قرار دادیم که نام این مخزن را آشیانه گذاشتیم. آشیانه را به تمام کلاس های دبستان و حتی شیفت دخترانه هم معرفی کردیم تا آنها هم سهیم باشند.

وی ادامه داد: بعضی از بچه ها کار را فراتر هم بردند و در بطری مهمانی ها و عروسی هایی که می رفتند را جمع می کردند، یا با یکی دو رستوران صحبت کردند تا آنها هم به این پویش بپیوندند.

دبیر این پویش بیان کرد: یک تیزر معرفی پویش هم به کمک دانش آموزان آماده کردیم و در سایر گروه های همکاران و خانوادگی ارسال کردیم تا آنها هم سهیم باشند و مقدار قابل توجهی در بطری جمع‌آوری شد و با موسسه ای که در مشهد این در بطری ها را از ما تحویل می گرفت، هماهنگ کردیم و آنها حاضر شدند که قبل از تکمیل شدن حجم مورد نظر یک ویلچیر را به ما تحویل دهند تا به دست یک نیازمند برسانیم.

ایزانلو تاکید کرد: این پویش همچنان ادامه دارد و کسانی که علاقه مند هستند درهای بطری خودشان را به آشیانه دبستان یاسین تحویل دهند یا با شماره تماس مهدی ایزانلو ۰۹۱۵۴۵۳۴۳۱۱ ارتباط بگیرند تا بتوانیم لبخندی را روی لبان یک نیازمند شهرمان خلق کنیم.

ایزانلو در پایان بیان کرد: این پویش با نام آرتوان در خراسان رضوی و مشهد با مدیریت محسن میزانی برگزار می شود و بنده در بجنورد به عنوان مجری شروع کردم و اگر برنامه ریزی ها خوب پیش برود، انشاالله در کل شهر برای سال آینده آن را ادامه می دهیم.

در این جشن از ویلچیری که دانش آموزان با برگزاری پویش جمع آوری در بطری و فروش آنها برای یک معلول نیازمند تهیه کرده بودند، رونمایی کرده و همچنین اثر هنری که با مشارکت دانش آموزان به وسیله در بطری ساخته شده بود نیز نمایش داده شد.

محمد عقیقی؛ معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی، در تشویق این اقدام اثربخش گفت: با تقویت مهارت‌های گوناگون در دانش آموزان برنامه آموزشی و طرح‌های مختلف انجام و فعالیت های متنوع برای دانش آموزان محیط آموزشی جذابیت پیدا می کند و تربیت اجتماعی و پرورشی رشد می کند و سبک زندگی و اخلاق مداری در دل این کودکان بارور می شود.

گفتنی است، حسین کنعانی مدیر سازمان دانش آموزی استان خراسان شمالی، سعیده روحانی، مدیر بهزیستی شهرستان بجنورد، زهرا طالب‌زاده، مدیر اداره آموزش و مشارکت مردمی اداره کل محیط زیست نیز در این جشن حضور داشتند.

خبرنگار: مرضیه سعیدی برجی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار