همزمان با میلاد امام رضا(ع) صورت گرفت؛

افتتاح ۲۱ کلاس درس و خشت‌گذاری ۱۰۶ کلاس درس جدید

تهران (پانا) - مراسم افتتاح مدرسه ۲۱ کلاسه در شهرک امام حسین(ع) اسلامشهر و آیین خشت‌گذاری ۱۰۶ کلاس درس جدید در قالب 7 مدرسه از محل مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به شهرستان اسلامشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۷۶۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح ۲۱ کلاس درس و خشت‌گذاری ۱۰۶ کلاس درس جدید

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ ۲ پروژه خیّری با حضور رئیس این سازمان، افتتاح و خشت‌گذاری و احداث ۵ مدرسه دولتی، سالن ورزشی و مقاوم‌سازی ۲ مدرسه در شهرستان اسلامشهر در دستور کار قرار گرفت.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در این مراسم اظهار داشت؛ همه می‌دانیم ساخت و احداث مدرسه، وظیفه دولت است اما خشتی که خیّر با مهربانی و عشق می‌گذارد، لذت دیگری دارد.

حمیدرضا خان‌محمدی عنوان کرد: تقریبا از هر 2 کلاس درس در هرحال ساخت، یک کلاس سهم خیرین محترم است. طبق آمار در ۶ ماهه اول امسال قریب به ۲۰۰۰ پروژه با بیش از ۱۰۰۰۰ کلاس درس تحویل خواهد شد که حدود ۵۰ درصد مشارکت خیرین را در این کار بزرگ به همراه داریم.

خان‌محمدی خاطرنشان کرد: با هم‌افزایی و همبستگی که بین خیرین نیک‌اندیش، نوسازی مدارس، آموزش و پرورش، نمایندگان مجلس، استانداری و فرمانداری و سایر دستگاه‌ها وجود دارد به امید خدا با تمهیدات لازم بتوانیم سرانه فضای آموزشی کشور را به حد استاندارد برسانیم.

همچنین مهدی شریفیان، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در این آیین ضمن قدردانی از اهتمام خوب مجموعه نوسازی مدارس تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و سفر پر خیر و برکت رئیس‌جمهوری به اسلامشهر، سال پیش 5 مدرسه بهره‌برداری شد و 5 مدرسه در اسلامشهر و ۲ مدرسه در چهاردانگه هم خشت‌گذاری و تا ابتدای سال تحصیلی آینده افتتاح می‌شود.

نماینده مردم منطقه در مجلس افزود: پارسال یک هزار و ۱۰۰ میز و نیمکت از سوی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس تامین شد که می‌توان گفت در این حوزه، مشکلاتمان کمتر شد و از سوی دیگر 8 مدرسه اسلامشهر مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی استاندارد شد.

به گفته شریفیان در دولت سیزدهم 8 مدرسه اسلامشهر ایزوگام، ۱۸ مدرسه آسفالت‌ریزی کامل شده و ۲ میلیارد تومان تجهیزات ورزشی در مدارس این شهرستان نصب شد.

نماینده اسلامشهر در مجلس خاطرنشان کرد: انبوه‌سازی و افزایش جمعیت موجب شده تا سرانه آموزشی در این شهرستان کاهش یابد که باید انبوه‌سازان را ملزم به ایجاد پیوست آموزشی در کنار انبوه‌سازی کرد.

گفتنی است؛ در سفر سوم آذرماه سال 1401 رئیس‌جمهوری به اسلامشهر، یکی از مواردی که مطرح و مورد مطالبه قرار گرفت، موضوع تخریب و نوسازی مدارس فرسوده بود که با دستور صریح دکتر رئیسی و پیگیری سازمان نوسازی مدارس کشور مقرر شد عملیات ساخت 7 مدرسه جدید (۵ مدرسه در اسلامشهر و ۲ مدرسه در چهاردانگه) آغاز و تا ابتدای مهرماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار