رئیس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به خراسان شمالی:

باید از فرصت هم‌مرزی‌ ‌با ترکمنستان برای تجارت ‌استفاده شود

تهران (پانا) - رئیس مجلس شورای اسلامی گفت ‌خراسان شمالی ‌مرز طولانی خاکی با کشور همسایه و دوست ترکمنستان دارد که این مرز قریب به ۳۰۰ کیلومتر بوده و فرصت تجارت بین این استان و طرف ترکمنستانی را فراهم می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۷۶۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
باید از فرصت هم‌مرزی‌ ‌با ترکمنستان برای تجارت ‌استفاده شود

‌محمدباقر قالیباف صبح امروز در بدو ورود به استان خراسان شمالی، در جمع خبرنگاران ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) به ملت شریف ایران به ویژه اهالی خراسان شمالی عنوان کرد: از اینکه توفیق یافتم در این روز عزیز به دیدار اقوام کرمانج، ترکمن، تات و ترکِ خونگرم، شجاع و شهیدپرور استان خراسان شمالی بیایم و ملاقات گرمی داشته باشیم، خوشحالم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تبریک و تهنیت ویژه‌ای به خانواده‌های شهدا و رزمندگان استان گفت و یادآور شد: پیرو بازدیدهای نظارتی که در مجلس شورای اسلامی داریم، نیت ما بررسی پروژه‌های نیمه‌تمام و پیش‌بینی برای حل بخشی از این پروژه‌ها و همچنین اولویت‌بندی کردن آن‌ها در آستانه برنامه هفتم است.

وی ادامه داد: این استان در حوزه مسائل کشاورزی و دامپروری، گردشگری، صنایع و معادن ظرفیت‌های خوبی دارد، همچنین ما در این استان مرز طولانی خاکی با کشور همسایه و دوست ترکمنستان داریم که این مرز قریب به 300 کیلومتر بوده و فرصت تجارت بین این استان و طرف ترکمنستانی را فراهم می‌کند.

‌قالیباف افزود: روز گذشته با رئیس مجلس مصلحتی ترکمنستان ملاقاتی داشتم و به صورت مفصل درخصوص فعال‌شدن تبادلات بین دو کشور و موضوعات مرزی مذاکره شد، طرف مقابل نیز در این خصوص اعلام آمادگی کرد، لذا امیدواریم این سفر به رشد و توسعه استان کمک کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار