مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران:
مهمترین رویکرد آموزش و پرورش استثنایی رویکرد مهارتی است
تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، ضمن تاکید بر فراهم کردن بازار کار و مهارت برای دانشآموزان با نیازهای ویژه، مهمترین رویکرد آموزش و پرورش استثنایی را رویکرد مهارتی دانست.
جلسه شورای راهبردی معاونین اداره کل با حضور علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و اعضای معاونین اداره کل، بهاره عباسی سرپرست آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران و معاونین و کارشناس مسئولان این اداره در سالن اجتماعات اداره استثنایی شهر تهران برگزار شد.
علیرضا کریمیان، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات شهناز کریمی، رئیس سابق اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران و آرزوی توفیق و موفقیت برای بهاره عباسی سرپرست جدید آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران اظهار کرد: ما مکلف به خدمت به دانش آموزان با نیازهای ویژه شهر تهران هستیم. آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران از اولویت های ما در اداره کل است و هیچ فاصله ای بین آموزش و پرورش عادی و استثنایی وجود ندارد.
وی در ادامه افزود: آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران یک حوزه تخصصی است و باید تعامل بیشتری با اداره کل و مناطق ۱۹ گانه داشته باشد.
کریمیان خطاب به معاونین گفت: آموزش و پرورش استثنایی را به عنوان منطقه ۲۰ در همه برنامه های کاری و تخصصی خود مد نظر داشته باشید کمک به حوزه سنجش دانش آموزان از بدو ورود به مدارس مهم ترین وظیفه معاونین است.
در ادامه معاونین آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران گزارشی، مبنی بر اینکه آموزش و پرورش استثنایی ویژه است و باید نگاه ویژه به آن شود ارائه کردند.
لازم به ذکر است رویکرد آموزش و پرورش استثنایی، رویکرد مهارتی است و هدف غایی فراهم کردن بازار کار و مهارت برای دانش آموزان با نیازهای ویژه است که این مهم جز با همکاری و تعامل محقق نخواهد شد.
در پایان این جلسه مصوباتی نیز از سوی معاونین به تصویب رسید که مهم ترین آنها توسعه خدمات ورزشی، پرورشی و فنی حرفه ای به کودکان با نیازهای ویژه، بازدید معاونین اداره کل و روسای مناطق از پایگاه های سنجش در سطح شهر تهران، معرفی رابطین (معاونین ادارت مناطق) زیر نظر معاونت ابتدایی اداره کل جهت افزایش همکاری با اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران بود.
دانش آموز خبرنگار: محمد مهدی کاظمی
ارسال دیدگاه