رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

نهضت سوادآموزی ایران سالانه 30 هزار نفر از اتباع خارجی را آموزش می‌دهد

تهران (پانا) - رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت ایران با مشارکت آژانس بین‌المللی هر ساله حدود 30 هزار نفر از اتباع خصوصاً از کشور افغانستان را آموزش می‌دهد.

کد مطلب: ۱۳۷۶۰۴۸
لینک کوتاه کپی شد
نهضت سوادآموزی ایران سالانه 30 هزار نفر از اتباع خارجی را آموزش می‌دهد

علیرضا عبدی در هفتمین کنفرانس بین‌المللی آموزش بزرگسالان که به صورت وبینار و با حضور 22 کشور برگزار شد، شرکت کرد.

این جلسه به منظور تبادل اطلاعات، تجربیات و تدوین برنامه‌های مدوّن در حوزه سوادآموزی و با هدف تحقق گام‌های مؤثر در ارتقای آموزش بزرگسالان و آموزش برای تمام عمر برگزار شد و صاحبنظران از کشورهای مختلف در امر آموزش، نقطه‌نظرات خود در راستای اهمیت موضوع سواد را بیان کرده و تجربیات خود را در این حوزه به اشتراک گذاشتند.

علیرضا عبدی، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی نیز به عنوان سخنران مدعو، ضمن تشکر از بانیان تشکیل این جلسه با اشاره به روایتی از امام حسن مجتبی(ع) که فرمودند: «دانشت را به مردم بیاموز و خود نیز دانش دیگران را فراگیر» گفت: امیدواریم در ایران به سمتی حرکت کنیم که آموزش غیررسمی به موازات آموزش رسمی تحقق پیدا کند و در این راستا تلاش‌های فراوانی نیز انجام شده است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ضمن تشریح وضعیت سوادآموزی کشورمان، گزارش آماری از رشد باسوادی در مناطق شهری و روستایی را ارائه کرد و با اشاره به مهاجرپذیری ایران افزود: ایران با مشارکت آژانس بین‌المللی هر ساله حدود 30.000 نفر از اتباع خصوصاً از کشور افغانستان را آموزش می‌دهد.

عبدی خاطرنشان کرد: در حوزه طرح‌های آموزشی و مهارت‌آموزی در ایران اقدامات بسیار مثبتی انجام شده و در مراکز یادگیری محلی، سوادآموزان در کنار آموزش سواد، مهارت‌های مورد نیاز زندگی را نیز می‌آموزند و این موضوع از لحاظ اقتصادی نیز برای آن‌ها مفید بوده و می‌توانند در این راستا حرفه‌ای یاد بگیرند و از آن طریق صاحب شغل و درآمد شوند.

وی در بخش دیگری از گزارش خود به آموزش در دوران همه‌گیری بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در همین راستا رویکرد آموزشی خود را تغییر داد و به سمت فناوری‌های نو از جمله استفاده از ظرفیت فضای مجازی و سامانه‌های تحت وب، حرکت کرد و تمام امور آموزشی خود را در این فضا قرار داد تا نه تنها آموزش تعطیل نشود بلکه فرصت آموزش برای همه سوادآموزان به شکلی دیگر فراهم شود. تشکیل کلاس‌های تک‌نفره آموزشی نیز با رعایت مسائل بهداشتی از جمله دیگر فعالیت‌های ایران در دوره بیماری کرونا بود که به اجرا درآمد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی؛ رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به مشوّق‌های مالی و پرداخت پاداش به سوادآموزان اظهار امیدواری کرد: در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی از تجربیات همه کشورها در توسعه فراگیر سواد و آموزش بهره ببریم و آماده‌ایم تا تجربیات خود را به اشتراک بگذاریم.

توجه به آموزش زنان و دختران عشایر، استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح و آموزش سربازان بی‌سواد، آموزش زندانیان و... از دیگر فعالیت‌های ایران در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی بود که در گزارش عبدی به آن‌ها اشاره شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار