ترفند جالب یحیی در تمرین پرسپولیس؛جام قهرمانی به محل تمرین آمد

تهران (پانا) - برخلاف تصورات، یحیی گل محمدی به رغم قهرمانی در لیگ برتر دنبال رسیدن به قهرمانی جام حذفی است.

کد مطلب: ۱۳۷۵۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
ترفند جالب یحیی در تمرین پرسپولیس؛جام قهرمانی به محل تمرین آمد

توانایی برقراری صحیح ارتباط با بازیکنان و روانشناسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که مربی باید بر آن مسلط باشد، فوتبال یک پدیده جمعی و ارتباط مهمترین رکن توسعه انسانی در تمام جوامع است. یک مربی علاوه بر ارتباط کلامی باید از ارتباط زبان بدن و مسائل روانشناسی هم برخوردار باشد.

در فوتبال ایران خیلی این مسئله جدی گرفته نمی‌شود اما خبردار شدیم یحیی گل محمدی برای حفظ انگیزه شاگردانش برای قهرمانی در جام حذفی ترفند جالبی به کار گرفته است.

آخرین بار تیم پرسپولیس، خردادماه سال ۱۳۹۸ توانست با پیروزی مقابل داماش گیلان جام حذفی را با سرمربیگری برانکو از آن خود کرد. یحیی گل محمدی از مسئولان باشگاه خواست در روزهای یکشنبه و دوشنبه کاپ قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی سال ۱۳۹۸ را به محل تمرین (ورزشگاه شهید کاظمی) بیاورند و همین اتفاق نیز رُخ داد. هدف یحیی گل محمدی، جلوی چشم بودن کاپ آخرین قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی برای شاگردانش بود تا این بازیکنان با انگیزه مضاعفی برای قهرمانی در جام حذفی بجنگند.

بد نیست یادآوری کنیم؛ در آن مسابقه، پرسپولیسی ها بازی را هجومی تر آغاز کردند و دقیقه ۷ توپ ارسالی سیامک نعمتی به علیپور رسید که ضربه سر او با فاصله کمی از بالای دروازه عبور کرد. دقیقه ۱۲ شوت جابر نصیری از پشت محوطه جریمه پرسپولیس را علیرضا بیرانوند به سختی دفع کرد تا توپ راهی کرنر شود. دقیقه ۱۶ سیامک نعمتی با حرکتی انفرادی از مدافعان به محوطه جریمه رساند که شوت او به شکل خطرناکی از کنار دروازه عبور کرد. دقیقه ۲۰ کرنر ارسالی بازیکن داماش به جابر نصیری رسید که با ضربه سر او توپ با اختلاف از کنار دروازه عبور کرد. سرانجام پرسپولیس به گل اول این دیدار رسید، دقیقه ۲۲ پرسپولیس پشت محوطه جریمه داماش صاحب ضربه ایستگاهی شد که با شوت فنی علی علیپور توپ در گوشه دروازه قرار گرفت. دقیقه ۲۸ علیپور توپ را به سینه پشت محوطه جریمه داماش به نعمتی رسید که شوت محکم و سرکش این بازیکن به شکل خطرناکی از کنار دروازه عبور کرد. کم کم بازی متعادل شد و توپ بیشتر در میانه میدان در جریان بود و از تب و تاب بازی کاسته شد. در ادامه اتفاق خاصی رخ نداد تا نیمه اول با برتری ۱ بر ۰ پرسپولیس پایان یابد.

نیمه دوم هم متعادل آغاز شد و پرسپولیسی ها بازی را کنترل کردند. دقیقه ۵۵ توپ ارسالی بازیکن داماش به پورصف شکن در مقابل دروازه پرسپولیس رسید که با ضربه سر این بازیکن توپ به شکل خطرناکی از بالای دروازه عبور کرد. دقیقه ۵۸ شوت احمد نوراللهی از پشت محوطه جریمه به راحتی در دستان دروازه بان داماش قرار گرفت. بازی در نیمه دوم مانند دقیق پایانی نیمه اول متعادل و سرد بود و خبری از موقعیت های خطرناک نبود. دقیقه ۷۱ روی توپ برگشتی یک ضربه ایستگاهی نوراللهی دروازه داماش را باز کرد که داور خطای بودیمیر روی دروازه بان را اعلام کرد تا گل مردود شود. دقیقه ۷۸ علی آل کثیر پشت محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد که شوت این بازیکن با اختلاف از کنار دروازه بیرانوند عبور کرد تا همچنان سرخ ها از حریف خود پیش باشند. دقیقه ۸۰ شوت محکم و خطرناک علی علیپور از پشت محوطه جریمه داماش به تیرک افقی دروازه برخورد کرد تا موقعیت خوبی را از دست دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار