دبیر اجرایی ششمین دوره جشنواره ملی اشکواره حسینی:

جشنواره ملی اشکواره حسینی به عنوان یکی از رویدادهای بزرگ فرهنگی مذهبی کشور است

ساری(پانا)- دبیر اجرایی ششمین دوره جشنواره فرهنگی و هنری «اشکواره حسینی»، این جشنواره را به عنوان یکی از رویداد‌های بزرگ فرهنگی و مذهبی در کشور بیان کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۵۸۲۲
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره ملی اشکواره حسینی به عنوان یکی از رویدادهای بزرگ فرهنگی مذهبی کشور است

امید خزر با اشاره به انتشار فراخوان ششمین دوره این جشنواره گفت: این جشنواره در ۶ رشته تئاتر خیابانی، عکس، شعر، داستان کوتاه و بخش کودک و نوجوان در پنج بخش شعر و دکلمه خوانی، قصه گویی، سرود گروهی، گزارشگری، پادکست و گویندگی و در دو رده سنی و رسانه در سه رشته مقاله، مصاحبه و گزارش برگزار خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: خوشبختانه استقبال خوب و چشمگیر هنرمندان از پنج دوره قبلی این اشکواره نشان از ظرفیت خوب هنر و رسانه برای انتقال مفاهیم عاشورایی به نسل جوان جامعه ایرانی و حتی فرامنطقه‌ای داشته است.

خزر تاکید کرد: زبان هنر، زبانی برای انتقال مفاهیم و ارزش ها است، هنر همیشه توانسته مرزبندی ها را کنار بزند و اثرگذارتر به انتقال مفاهیم و ارزش ها بپردازد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را تشریح کرد و گفت: حماسه بزرگ عاشورا و حرکت امام حسین یکی از مصادیق جهاد تبیین است و باید از ظرفیت هنر و رسانه برای ترویج مفاهیم عاشورا، عدالت خواهی و ایثار استفاده کرد.

دبیر اجرایی این جشنواره گفت: در پنجمین دوره از اشکواره فرهنگی، هنری و حسینی بیش از سه هزار و ۴۰۰ اثر از هزار و ۲۱۷ هنرمند از استان های مختلف ایران و همچنین از کشورهای عراق، یمن، ترکیه، ایتالیا و افغانستان آثار به دبیرخانه اشکواره ارسال شد.

خزر در پایان گفت: افتتاحیه این همایش از ۱۶ شهریور ماه و اختتامیه ۲۶ شهریور ماه خواهد بود.

دانش آموز خبرنگار: سونیا کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار