جمعی از فرزندان شهدا و ایثارگران در بیانیه‌ای اعلام کردند؛

صحرایی به عدالت آموزشی ایمان راسخ دارد

تهران (پانا) - جمعی از فرزندان شهدا و ایثارگران در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به عدالت آموزشی با تمام وجود ایمان راسخ دارد، گفت: وی در مدیریت‌های قبلی همچون بنیاد شهید نگاه مساله‌محور داشته و پاکدست و امین است.

کد مطلب: ۱۳۷۵۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد
صحرایی به عدالت آموزشی ایمان راسخ دارد

جمعی از فرزندان شهدا و ایثارگران در بیانیه‌ای در حمایت از رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش عنوان کردند: آموزش و پرورش بدون تردید زیرساخت توسعه کشور است و برای پیشرفت کشور ریل‌گذاری صحیح این مسیر، کشور را به سرمنزل مقصود در همه زمینه‌ها خواهد رساند.

در این بیانیه آمده است: معلم و آموزه‌هایش با پر کردن بهترین و زنده‌ترین اوقات کودک، تأثیری بی‌مثال بر رشد و تعالی او می‌گذارد و می‌تواند جهت‌گیری فکری، ارزشی، نگرشی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی کودک را به هر سو تنظیم و مهندسی کند. بی‌شک پشت هر فرد مؤثر و مفیدی در جامعه، سرشت و سرنوشت یک معلم الهام بخش نهفته است.

این بیانیه اضافه کرد: وزارت آموزش و پروش به عنوان متولّی، هماهنگ کننده، جهت دهنده و پشتیبان سیاست‌های آموزشی و پرورشی کشور بدون تردید مهمترین دستگاه اجرایی کشور است که کوتاهی و خدای ناکرده انحراف از وظایف ذاتی آن، تبعات جبران ناپذیری خواهد داشت؛ کما اینکه مطابق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدّظلّه‌العالی) در دیدار ماه گذشته با معلمان، اشکالات اساسی در شیوه حکمرانی این وزارتخانه به خصوص در موضوع عدالت آموزشی و بی‌ثباتی مدیریتی وجود داشته است.

جمعی از فرزندان شهدا و ایثارگران در بیانیه خود تصریح کردند: اینک بعد از سال‌ها چشم انتظاری، رایحه خوشی به مشام می‌رسد. بناست سکان حیاتی‌ترین و مبنایی‌ترین وزارتخانه دولت با ۸۵ میلیون ذینفع به جوانی اندیشمند، مخلص و متعهد از سلسله پاک ایثارگران سپرده شود.

این بیانیه خاطرنشان کرد: رضا مراد صحرایی، دانش‌آموخته زبانشناسی است و به جهت علمی بر حیاتی‌ترین رکن فرهنگ یعنی زبان اشرافیت کامل دارد. در مدیریت‌های قبلی همچون بنیاد شهید، بنیاد سعدی و دانشگاه فرهنگیان نگاه مساله محور داشته است، پاکدست و امین است، به انقلاب اسلامی نگاه تمدّنی دارد و هیچ نسبتی با روحیه اشرافی‌گری ندارد. بر سر اصول و آرمان‌هایش خطوط قرمز خدشه‌ناپذیری دارد و از همه مهمتر بنا به تجربه زیسته خود، درد مستضعفین را چشیده و به عدالت آموزشی با تمام وجود ایمان راسخ دارد.

فرزندان شهدا و ایثارگران در این بیانیه یادآور شدند: امروز که وزارت آموزش و پرورش درگیر اَبَرچالش‌هایی نظیر بی‌عدالتی آموزشی، فقدان رویکرد فرهنگی و پرورشی، عدم انسجام مدیریتی در حل موضوعات راهبردی همچون رتبه‌بندی معلمان، غلبه روحیه دانشجوپروری به جای کارآموزپروری و... است، جای بسی امیدواری است که صحرایی با سوابق و تجارب ارزشمند و خصوصیات علمی، شخصیتی و مدیریتی و با بهره‌گیری حداکثری از انباشت دانش، تجربه و خرد جمعی نخبگان و زبدگان کشور در راستای حل مشکلات ذکر شده گام بردارد.

این بیانیه افزود: ما فرزندان شهدا و ایثارگران از رئیس جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بابت معرفی صحرایی به مجلس شورای اسلامی جهت تصدّی‌گری وزارت آموزش و پرورش، کمال تشکر و امتنان را به جای می‌آوریم و امیدواریم امینان انقلابی مردم در مجلس شورای اسلامی با رأی اعتماد سدید خود به چنین فرد اندیشمند و شایسته‌ای، دولت سیزدهم را در سامان بخشی و تحوّل بنیادین این وزارتخانه یاری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار