حسن روشن: موضوع داور خارجی بهانه ساپینتو است

تهران (پانا) - پیشکسوت تیم استقلال معتقد است شانس پیروزی استقلال در دربی بیشتر از پرسپولیس است.

کد مطلب: ۱۳۷۵۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد
حسن روشن: موضوع داور خارجی بهانه ساپینتو است

حسن روشن در خصوص دربی ۱۰۱ تیم‌های استقلال و پرسپولیس که در چارچوب فینال جام حذفی برگزار می‌شود، اظهار داشت: استقلال قهرمانی در لیگ برتر را به خاطر حرکات ریکاردو ساپینتو از دست داد. این مربی چندین جلسه محروم شد و اگر محرومیت‌هایش کمتر بود استقلال چند امتیاز بیشتر داشت و بدون دغدغه به قهرمانی می‌رسید. فینال جام حذفی آخرین فرصت است و امیدوارم به خاطر دل هواداران این بار برنده دربی باشد و جام بگیرد.

وی افزود: انگیزه پرسپولیس به خاطر اینکه قهرمان لیگ برتر شده از استقلال کمتر است. از آن طرف استقلال خیلی برای جام گرفتن تلاش کرد ولی چون به هدف نرسید با همه وجود بازی می‌کند تا برنده شود و این موضوع شانس پیروزی را برای قهرمانی بیشتر می‌کند. این قهرمانی باعث می‌شود تا تیم به شرط آنکه مجوز حرفه‌ای بگیرد به لیگ قهرمانان آسیا برود و آنجا بازیکنان فرصت دارند تا در بازی با حریفان آسیایی دیده شوند.

پیشکسوت تیم استقلال خاطرنشان کرد: استقلال بهترین خط حمله لیگ را داشت ولی هنوز نتوانسته آن طور که باید از ظرفیت و قابلیت‌های مهاجمانش استفاده کند. انتظار بیشتری از خط حمله استقلال وجود دارد ولی ساپینتو اجازه نداده تا مهاجمان آن جور که باید در زمین آزاد باشند و با اطمینان بیشتری به توپ ضربه بزنند. اگر کوین یامگا برسد و به جای آنکه بک راست بازی کند، وینگر راست بازی کند یا حتی مهاجم باشد، استقلال کارایی بیشتری خواهد داشت. مهدی قائدی هم شرایط بسیار خوبی این روزها دارد و اگر به پرسپولیس گل بزند و پاس گل بدهد، از آخرین فرصت خود برای بازگشت به تیم ملی استفاده می‌کند.

وی در مورد اینکه استقلال خواهان استفاده از داور خارجی در دربی است، گفت: موضوع داوری بهانه است. ساپینتو به مدیران باشگاه یاد داده تا مسئله داور خارجی را پیش بکشند. هیچ جای دنیا این طور نیست که تیم‌ها در کار انتخاب داور دخالت کنند. اگر لیونل مسی، کریستیانو رونالدو یا حتی هالند بازیکنان تیم‌های ما بودند الان چه انتظاری داشتیم. اینکه حرف داور خارجی پیش کشیده می‌شود باعث تحقیر داوران ایرانی می‌شود. داوران خوبی داریم و اگر اشتباهی می‌کنند هم غیرعمدی است. باید به آنها فرصت داد. ضمن اینکه در دنیا داوران VAR دارند و با کمک داور ویدئویی خیلی از ایرادها برطرف می‌شود، اینجا خبری از تکتولوژی VAR نیست و باید به اندازه امکاناتی که به داوران داده‌اند از آنها انتظار داشته باشیم.

روشن در مورد اینکه مدیران باشگاه استقلال در مراسم زنده‌یاد ناصر حجازی شرکت کردند ولی به عیادت او که در بیمارستان بود نرفتند، تصریح کرد: این جور جاها نظر دادن مقداری مشکل است. حجت کریمی با من تماس گرفت و حالم را پرسید که از او ممنونم. خیلی متأسف شدم که وضعیتم طوری بود نتوانستم در مراسم مرحوم ناصر حجازی شرکت کنم. با همسر وی تماس گرفتم و گفتم شرایط جسمانی‌ام به شکلی است که نمی‌توانم سر خاک بیایم. او هم اجازه داد من استراحت کنم و در مراسم دوستم نباشم. اینکه اصولاً ما مرده پرستیم که در آن شکی نیست ولی نمی‌توان انتظار داشت وقتی در بیمارستان بودم به عیادتم بیایند و مشغله روزگار اجازه نمی دهد. امیدوارم روح ناصر حجازی هم شاد باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار