مدیر آموزش و پرورش بیرجند درباره کمبود فضای آموزشی این شهرستان هشدار داد

احتمال سه شیفـه شدن مدارس در بیرجند

لید رو داره کی می گه ؟؟؟

بیرجند (پانا)- اگر به صورت اورژانسی در بیرجند ساخت و ساز فضای آموزشی انجام نگیرد ممکن است مدارس سه شیفته شود .

کد مطلب: ۱۳۷۵۶۱۷
لینک کوتاه کپی شد
احتمال سه شیفـه شدن مدارس در بیرجند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند با اشاره به تراکم بالای دانش‌آموزی در کلاس‌های درس و کمبود فضای آموزشی گفت: سالانه به علت مهاجرت به تعداد دانش‌آموزان شهرستان افزوده می‌شود و ما با کاهش فضای آموزشی روبه‌رو هستیم.
بهدانی در شورای آموزش و پرورش شهرستان بیرجند تصریح کرد: بسیاری از مدارس این شهرستان ۲ شیفته و با تراکم بالای ۳۰ نفر مدیریت می‌شوند و اگر ساخت و ساز مناسب و اورژانسی را با هدف توسعه فضاهای آموزشی شاهد نباشیم، در سال‌های آینده امکان سه شیفته شدن فضای آموزشی در این شهرستان وجود دارد.
وی گفت: در جلسات مختلف کمبود فضای آموزشی و تراکم بالای دانش‌آموزی را در مدارس این شهرستان بازگو کردیم و انتظار داریم تا بحران کمبود فضای آموزشی که خطری جدی است، از سوی مسئولان امر جدی‌تر گرفته شده و برای گره‌گشایی از این مشکل گام‌های مؤثری برداشته شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند در ادامه با اشاره به ساخت ۸پروژه آموزشی در سطح شهرستان بیرجند گفت: از سوی مدیرکل نوسازی مدارس استان، قول بهره برداری از ۲ پروژه با۱۸ کلاس درس برای اول مهر ماه سال جاری گرفته شده است.
وی افزود: در صورتی که مشکل و معضل فضای آموزشی مرتفع نشود، تعدادی از مدارس متوسطه اول شهرستان بیرجند به صورت دو شیفت درخواهند آمد.
وی به آغاز ثبت نام مدارس ابتدایی از ۱۶ خرداد ماه اشاره کردو افزود: تعیین محدوده جغرافیایی برای ثبت‌نام دانش آموزان در دوره های مختلف تحصیلی به خاطر کاهش هزینه ها، کاهش حوادث و سوانح و حفظ امنیت و سلامت جسم و روان دانش آموزان و اولیای آنان است.
وی ادامه داد: به منظور رعایت حقوق شهروندان ساکن در هر منطقه و ثبت‌نام دانش آموزان در محدوده منطقه مسکونی و تسهیل درامر ایاب و ذهاب دانش آموزان، محدوده بندی جغرافیای حوزه ثبت نام مدارس ابتدایی باهمت کارشناسی ابتدایی و با نظارت کارشناسی ارزیابی عملکرد برحسب نقشه جغرافیایی مدیریت آموزش و پرورش تعیین می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار