۳۳۳۶ دانش آموز استان دادرس شدند

بیرجند (پانا)- معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت سه هزار و ۳۳۶ دانش‌آموز در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در خراسان جنوبی، آموزش‌های طرح ملی دادرس را فرا گرفتند و از این تعداد دو هزار و ۳۷۰ نفر دختر و هزار و ۶۶۷ دانش‌آموز پسر بوده‌اند.

کد مطلب: ۱۳۷۵۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد
۳۳۳۶ دانش آموز استان دادرس شدند

مجتبی ابوالقاسمی افزود: طرح دادرس «دانش‌آموزان آماده در روز‌های سخت» با هدف خودامدادی، دگرامدادی، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌سازی این فرهنگ در بین جوانان و به خصوص دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

وی گفت: این آموزش‌ها به همت ۶۲ مربی دادرس در ۱۲۲ مدرسه در سطح استان اجرایی شده و در مجموع ۲۱۵ تیم آماده از بین دانش آموزان پایه هشتم، نهم و دهم در سطح مدارس آموزش‌های مد نظر را آموخته‌اند.

ابوالقاسمی افزود: پناهگیری و خروج ایمن، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی- ریوی، خونریزی پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل‌بندی، حمل مصدوم، اطفای حریق و اسکان اضطراری از جمله محور‌های آموزشی این طرح بوده است.

وی با اشاره به تأثیرگذاری این آموزش‌ها در زندگی دادرسان گفت: علاوه بر اینکه دانش آموزان آموخته‌هایشان را در راستای کمک به دیگران به ویژه خانواده بکارگیری می‌کنند، در افزایش معلومات فراگیران در سطح امدادی تأثیر بسزایی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار