بررسی باغ بودن یا باغ نبودن 5 پلاک ثبتی در شورای شهر تهران

تهران (پانا) - در یکصد و پنجاهمین جلسه شورا 5 پلاک ثبتی از حیث باغ و غیر باغ بودن مورد بررسی اعضا قرار گرفتند.

کد مطلب: ۱۳۷۵۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد
بررسی باغ بودن یا باغ نبودن 5 پلاک ثبتی در شورای شهر تهران

پلاک ثبتی به مساحت ۱۴۳۵ متر واقع در منطقه ۱۷ اولین موردی بود که مورد بررسی قرار گرفت که مطابق با گزارش جعفر شربیانی، عضو هیئت رئیسه شورا این ملک دارای حدنصاب درختان نبوده، ماده ۱۲ نداشته و شامل موضوع درختان ارزشمند جزو پنجم نیز نبود و سند آن نیز یک قطعه ملک است لذا کمیسیون آن را غیر باغ اعلام کرده است. در ادامه نظر کمیسیون با اکثریت آرای موافق اعضاء تایید و این پلاک غیر باغ اعلام شد.

مورد دوم ملکی به مساحت ۱۳۲۵ متر واقع در منطقه ۱ بود، این ملک دارای حدنصاب درختان بوده و علیرغم اینکه سند آن یک قطعه زمین ثبت شده است، دارای درختان ارزشمند نیز بوده و مطابق تصاویر هوایی گستره غالب آن انبوهی از درختان را نشان ‌داده است؛ که بر اساس این دو جزء کمیسیون آن را باغ اعلام کرده است؛ این پلاک ثبتی با اکثریت آرای موافق اعضا باغ اعلام شد.

شربیانی در ادامه شرایط ۲ پلاک ثبتی دیگر را به مساحت ۱۳۳۳ متر واقع در منطقه یک و به مساحت ۹۴۵ متر واقع در منطقه ۴ اعلام کرد که نظر کمیسیون در خصوص هر دو مورد باغ بوده است که این نظر به تایید اعضای شورا رسید.

مورد آخرهم پلاک ثبتی به مساحت ۹۴۱ متر واقع در منطقه ۷ بود که این ملک دارای حدنصاب درختان نبوده سند آن یک قطعه زمین بوده، رای کمیسیون ماده ۱۲ را نداشته و از نظر کمیسیون جزء پنجم محسوب نمی‌شد، لذا رای غالب کمیسیون بر غیر باغ بودن این ملک بود.

این پلاک در نهایت با اکثریت آرای اعضای غیر باغ اعلام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار