رئیسی در دیدار دبیرکل اوپک:

اعضای اوپک‌ مانع اختلاف‌اندازی غربی‌ها شوند

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری گفت‌ برخی کشورهای غربی به‌دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف در میان کشورهای عضو اوپک هستند که در مقابل اعضای اوپک باید با تقویت انسجام میان خود مانع تحقق این اهداف شوند.

کد مطلب: ۱۳۷۵۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
اعضای اوپک‌ مانع اختلاف‌اندازی غربی‌ها شوند

‌آیت‌الله ‌سید‌ابراهیم رئیسی ظهر امروز شنبه در دیدار «هیثم الغیص» دبیرکل سازمان اوپک، تعامل سازنده اعضای این سازمان با یکدیگر را عاملی مهم در موفقیت عملکرد این سازمان بین‌المللی دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره همکاری سازنده‌ای‌ با این سازمان داشته و بنای ما تداوم و ارتقای سطح و تقویت این همکاری است.

‌رئیسی فلسفه تشکیل سازمان اوپک را حمایت از حقوق تولیدکنندگان نفت و ممانعت از تبعیض علیه آنان عنوان کرد و اظهار داشت: امیدوارم سازمان اوپک در دوره جدید فعالیت بتواند التهابات را مهار و آرامش را بر بازار نفت حاکم کند.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: برخی کشورهای غربی به‌دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف در میان کشورهای عضو اوپک هستند تا از این طریق منافع خود را تامین کنند که در مقابل این اقدامات، اعضای اوپک باید با تقویت انسجام میان خود مانع تحقق این اهداف شوند.

«هیثم الغیص» دبیرکل سازمان اوپک نیز در این دیدار با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای موسس سازمان اوپک همواره همکاری مفید، موثر و سازنده‌ای با این سازمان و اعضای آن داشته است، خاطرنشان کرد: ایران چه در سطح وزیر و چه در سطح فنی همواره در مسیر تقویت انسجام و اتحاد اعضای اوپک عمل کرده است.

دبیرکل اوپک همچنین با تشریح آخرین وضعیت بازار نفت گفت: امیدوارم با وحدت نظر میان اعضای اوپک و بهره‌مندی از حمایت‌ها و همکاری‌های سازنده جمهوری اسلامی ایران بتوانیم آرامش را بر بازار حاکم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار