مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر:

جایزه ملی جوانی جمعیت استان بوشهر با هفت کمیته تخصصی برگزار شد

بوشهر (پانا) - مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری بوشهر گفت نخستین دوره جایزه ملی جوانی جمعیت در این استان با فعالیت هفت کمیته تخصصی در هفت حوزه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۷۵۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
جایزه ملی جوانی جمعیت استان بوشهر با هفت کمیته تخصصی برگزار شد

رقیه زنگنه‌نژاد در آیین نخستین جایزه جوانی جمعیت استان بوشهر اظهار کرد: در قالب این رویداد کمیته رسانه به ریاست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته سازمان‌ها و گروه‌های مردم نهاد زیر نظر مدیریت مدیرکل امور اجتماعی استانداری، کمیته شرکت‌ها و موسسات خصوصی با مدیریت مدیرکل امور اقتصادی استانداری، کمیته نخبگان به ریاست رئیس دانشگاه علوم پزشکی، کمیته خانواده با مدیریت مدیرکل تبلیغات اسلامی و کمیته دستگاه‌های اجرایی و مدیران زیر نظر معاون سیاسی استانداری تشکیل و رزومه شرکت‌کنندگان بررسی شد.

وی افزود: مدیران دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های مرتبط با هریک از بخش‌های هفتگانه جایزه ملی جوانی جمعیت نیز به عنوان اعضای این کمیته‌های استانی فعالیت کردند.

دبیر ستاد جوانی جمعیت استان بوشهر عنوان کرد: همکاری و هماهنگی با ستاد حمایت از خانواده و جوانی، اجرای قانون و خلاقیتی در زمینه‌هایی که قانون تعریف مشخصی ارائه نداده از مهمترین مولفه‌هایی است که سبب انتخاب دستگاه‌های اجرایی برگزیده شد.

زنگنه‌نژاد اضافه کرد: ارائه مشوق‌هایی برای ترغیب کارکنان به ازدواج و فزرندآوری و گستردگی اقدامات فرهنگی و اجتماعی در سطح جامعه از دیگر عوامل اثرگذار در گزینش دستگاه‌های اجرایی برتر در حوزه جوانی جمعیت بود.

وی ادامه داد: عملکرد سازمان‌های مردم نهاد در 2 سطح درون و برون سازمانی بررسی شد و تاکید بر حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در اساسنامه داخلی و ارائه مشوق‌های ازدواج و فرزندآوری به اعضای سمن به عنوان مولفه‌های درونی و آموزش‌ها و فعالیت‌های عام‌المنفعه آنها در این حوزه‌ها به عنوان فعالیت‌های برون سازمانی مورد سنجش و داوری قرار گرفت.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری بوشهر گفت: در بررسی عملکرد مدیران فعال در حوزه جوانی جمعیت، علاوه بر نگاهی به تعداد فرزندان و موفقیت آنها، دغدغه‌مندی درباره جمعیت و حمایت از خانواده مهمترین ملاک سنجش قرار گرفت.

زنگنه‌نژاد افزود: این دغدغه‌مندی باعث انجام اقداماتی موثر شده و برخی مدیران نیز طرح‌های انگیزشی برای تشویق کارکنان به ازدواج و فرزندآوری ارائه کردند.

وی ادامه داد: در کمیته خانواده نخستین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت علاوه بر تعداد فرزندان که شاخصی بسیار مهم بود، موفقیت اعضای خانواده شامل پدر، مادر و فرزندان و فعالیت های مهم اجتماعی و تحصیلی آنها بررسی شد.

زنگنه‌نژاد تهیه کیفی و به موقع خبر و محتوای رسانه‌ای در حوزه جمعیت و ارائه گزارش عملکرد یکساله را از معیارهای ارزیابی رسانه‌ها در این رویداد عنوان کرد.

وی اضافه کرد: در بخش نخبگان از مجموعه هیات علمی دانشگاه و دیگر نخبگانی که علاوه بر موفقیت در حوزه علمی در حوزه جمعیت کنشگر بوده و با سبک و ایده‌های خود در این زمینه نقش آفرینی کردند به عنوان برگزیدگان تجلیل می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار