فائزه حسین‌پور*

خلاقیت، کیفیت و سرعت، فرمول رشد بی‌وقفه در خبرگزاری دانش‌آموزی پانا

نسل امروز خواهان میدانی برای شکوفایی استعدادها، هم‌افزایی مهارت و ارتقای سطح کیفی فکری خویش بوده؛ از این رو هرآنچه که لازم است یک دانش‌آموز بدان آگاه شده و بیاموزد در خبرگزاری پانا وجود دارد.

کد مطلب: ۱۳۷۵۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
خلاقیت، کیفیت و سرعت، فرمول رشد بی‌وقفه در خبرگزاری دانش‌آموزی پانا

با اینکه بیست‌ویک‌سال از تأسیس خبرگزاری پانا می‌گذرد اما باید گفت این زمینه نوشناخت یعنی خبرگزاری پانا را می‌بایست بیش از پیش جدی گرفت و تمامی زیرمجموعه‌های آموزش و پرورش را به تشویق و سوق دانش‌آموزان با تبلیغات ارزنده و دارای زیرساخت فکری، وا داشت البته حضور متخصصان عرصه رسانه برای عمل مذکور، امری ضروری تلقی می‌شود.

با تاکید بر حساس بودن مخاطبین مربوطه یعنی قشر دانش‌آموزی مطلوب است که دانست دانش‌آموز امروز با منطق پیش می‌رود و تنها با دلیل است که به پذیرش قطعی از یک موضوع می‌رسد؛ در نتیجه همین امر سبب می‌شود که توجه ویژه‌ای به حساسیت‌های این گروه سنی صورت گیرد تا به خوبی متوجه نقاط ناشناخته‌شان شد و با استفاده از آن ارتباط‌گیری مناسبی انجام شود.

تمایز خبرگزاری پانا با دیگر موارد دانش‌آموزی

عاملی که خبرگزاری پانا را از دیگر موارد دانش‌آموزی متمایز می‌کند، عدم وجود ساختار پلکانی در این حوزه است بدین منظور که سمت‌های مختلف نظیر رئیس و نایب رئیس و مراتب پایین‌تر در آن وجود ندارد. تعجب‌برانگیزترین قسمت در خبرگزاری پانا این است که هر خبرنگار در خبرگزاری موصوف می‌تواند در هر بخشی که خواستار آن است فعالیت کند و واژه‌ای به نام محدودیت در دایره لغات پانا معنایی ندارد.

چگونه می‌توان در خبرگزاری پانا رشد بی‌وقفه داشت؟

من به عنوان عضوی از باشگاه خبرنگاران پانا با اطمینان خاطر می‌توانم بگویم که خلاقیت، کیفیت و سرعت فرمول رشد بی‌وقفه در پانا است؛ و هر سه مورد ذکر شده به تک تک اعضای این باشگاه با گذر زمان و کسب تجربه آموخته می‌شود. فقط ملزم به پرسش‌گری باشید زیرا سوال خوب، انسان را به جستجو می‌کشاند.

خبرگزاری پانا مانند کلیدی برای ورود به بیرون از خانه امن و محدودیت‌ها است پس با قلم و افکار خویش دنیای بیرون را بکاوید. کارهایی را انجام دهید که دیگران حتی به انجام آن فکر هم نکرده باشند؛ کارهایی نو و خلاقانه. در آخر سعی خود را بر تبدیل فرصت خبرنگار بودن به سکویی برای پرتاب به اهداف آینده‌تان، بگذارید و همواره در مسیر خود مهربان و متواضع باشید.

*دانش‌آموز خبرنگار پانا شهرستان‌های تهران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار