جلسه شورای اقتصاد با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شد

تایید سه پروژه وزارت نفت در جلسه وزارت اقتصاد

تهران (پانا) - سومین جلسه شورای اقتصاد در سال جاری پیش از ظهر امروز به ریاست معاون اول رییس جمهوری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۷۴۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد
تایید سه پروژه وزارت نفت در جلسه وزارت اقتصاد

محمد مخبر در این جلسه ضرورت مدیریت دقیق منابع و مصارف ارزی کشور از سوی بانک مرکزی را مورد تاکید قرار داد و گفت: بانک مرکزی با مدیریت و نظارت دقیق بر ثبت سفارش ها و تخصیص ارز به تولید کنندگان و وارد کنندگان کالا، امکان مدیریت بهتر و تنظیم بازار را فراهم کند.

معاون اول رییس جمهوری همچنین دستگاههای اجرایی را مکلف کرد نسبت به اولویت بندی در ثبت سفارش و درخواست ارز اهتمام جدی داشته باشند و افزود: مدیریت دقیق نسبت به ثبت سفارش ها و نظارت دقیق و مستمر در این خصوص امری ضروری است.

در این جلسه که رییس دفتر رییس جمهوری، معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه، وزرای نفت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیرو، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، سخنگوی دولت و رییس کل بانک مرکزی نیز حضور داشتند، مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها گزارشی از منابع و مصارف هدفمندی ارائه کرد.

ریس کل بانک مرکزی نیز در این جلسه گزارشی از منابع و مصارف ارزی کشور با تمرکز بر دارو و کالاهای اساسی ارائه کرد و به تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای تامین و تخصیص ارز مورد نیاز واردات پرداخت.

در ادامه این جلسه سه درخواست وزارت نفت مورد بررسی قرار گرفت و پس از توضیحات وزیر نفت در خصوص جزئیات فنی و اقتصادی، با این درخواستها موافقت شد که عبارتند از: طرح توسعه فاز اول میدان مشترک گازی فرزاد(ب)، طرح احداث ایستگاههای تقویت فشار کنگان، دهلران و بازآرایی ایستگاه تقویت فشار نار و طرح توسعه، بهبود بازیافت، افزایش تولید و بهره برداری میدان نفتی شادگان.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار