تشکیل قرارگاه جهادی بسیج دانش‌آموزی کشور در خوی

ارومیه (پانا) - فعالیت قرارگاه جهادی سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور برای کمک به روند بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی آغاز شد.

کد مطلب: ۱۳۷۴۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل قرارگاه جهادی بسیج دانش‌آموزی کشور در خوی

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور در آئین آغاز فعالیت این قرارگاه با اشاره به سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: پیوند دانش آموزان با مسجد و آگاهی از نقش محوری مسجد، پیاده سازی روحیه مقاومت و ایستادگی در بین دانش آموز و مردمی کردن فعالیت ها با بهره‌گیری از ایده جوانان و نوجوانان سه درس ماندگار از فتح خرمشهر است که امروز مهمترین مسیر ما در مقابله با جنگ ترکیبی و جنگ شناختی دشمن در حوزه جوانان است.

سردار مجتبی باستان افزود : ۲۰ گروه جهادی در قالب این قرارگاه با ۱هزار و۲۰۰ دانش آموز جهادی در کار بازسازی مدارس خسارت دیده خوی کمک خواهند کرد.

وی تصریح کرد : این گروهها در ۲۰ مدرسه ۱۸ هزار مترمربع رنگ آمیزی و در ۱۰۰ باب مدرسه فعالیت عمرانی خواهند کرد.

سردار باستان اضافه کرد: این گروههای جهادی دانش آموزی همچنین به ساخت ۲۰ واحد مسکونی محرومان کمک خواهند کرد.

رییس سازمان بسیج دانش آموزی کشور بستر سازی برای تربیت نسل جوان در آشنایی با مشکلات مردم، خدمت رسانی رایگان با روحیه جهادی ،مشارکت پذیری و کارگروهی دانش آموز آن از مهمترین اهداف تشکیل این قرارگاه است.

وی افزود : گروههای جهادی این قرارگاه از ۵ تیرماه فعالیت جهادی خود را به مدت یک ماه در این منطقه آغاز می کنند.

علی مطهری مدیرکل آموزش وپرورش استان آذربایجان غربی هم در این مراسم با تقدیر از تلاشهای گروههای جهادی، تشکیل این قرارگاه را در پیشبرد اهداف آموزشی و توسعه و تکمیل فضاهای آموزشی مناطق زلزله زده خوی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت : بعد تربیتی این حرکت جهادی بسیار فراتر از خدمات رایگان آن خواهد بود.

رحمانی مدیرکل نوسازی وتحهیز مدارس استان هم در این مراسم گفت : ۱۲با ب مدرسه با ۱۰۰ کلاس درس براثر زلزله در شهرستان خوی تخریبی هستند که نیاز به کمک و حمایت برای بازسازی دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار