مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۸ شهر تهران:

آموزش ابتدایی بهترین دوران برای آموزش مهارت زندگی است

تهران(پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۸ در همایش بزرگ اختتامیه طرح و برنامه‌های آموزش ابتدایی منطقه با هدف تجلیل از ۲۵۰ دانش‌آموز و همکار فرهنگی، آموزش ابتدایی را بهترین دوران برای آموزش مهارت زندگی دانست.

کد مطلب: ۱۳۷۴۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش ابتدایی بهترین دوران برای آموزش مهارت زندگی است

منصور هدایتی در همایش اختتامیه طرح و برنامه های آموزش ابتدایی منطقه ۱۸ گفت: آموزش و پرورش معدن طلا و جواهر است زیرا پر از دانش آموزان با استعداد و خلاقی است که باید کشف شوند، همکاران فرهنگی توانمند و پرتلاشی که برای شکوفایی استعدادها و تعلیم و تربیت دانش آموزان تلاش می‌کنند.

وی افزود: نگاه ما به حوزه آموزش ابتدایی و پیش دبستانی نگاه ویژه ای است و برای ایجاد مدرسه زندگی، ترویج مهارت آموزی، امید آفرینی، مشارکت پذیری و محیطی با نشاط همراه با برنامه های هدفمند تلاش می شود.

هدایتی با اشاره به اینکه آموزش ابتدایی در آموزش و پرورش از همه مقاطع مهم تر است، ادامه داد: اولیا دانش آموزان با مشارکت فعال و اثربخش خود و با همکاری اولیا مدرسه در هرچه بهتر ساختن محیط مدرسه و ایجاد این فضای امن آموزشی تلاش قابل تقدیری می‌کنند. در صدر تمامی عواملی که در رشد و توسعه یک کشور اثر می گذارد آموزش و پرورش است. در آموزش و پرورش آموزش ابتدایی از همه مهم تر است لذا توجه به این حوزه و برنامه ریزی برای آن از اولویت های اصلی ما باید باشد.

وی افزود: نقش و جایگاه آموزش و خصوصا آموزش بنیادین در توسعه همه جانبه و پایدار کشور بی بدیل و کم نظیر است. جشنواره ها و دورهمی های شادی آفرینی که آموزش و پرورش برگزار می کند باعث تولید و تزریق امید و نشاط در جامعه می شود که یکی از بهترین برنامه ها، شنبه های شاد بود.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۸ در این همایش گفت: بسیاری از صاحب نظران و متخصصان دوره ابتدایی را دوره زندگی کردن، دوره متوسطه را دوره اندیشیدن و دانشگاه را زمان دانشمند شدن نام گذاشتند اما امروز جای اینها قدری عوض شده که باید بدان توجه کرد.

هدایتی ضمن بیان اینکه دوره آموزش ابتدایی بهترین زمان آموزش مهارت زندگی است، افزود: بهترین زمان برای تربیت و آموزش مهارت های زندگی دوره آموزش ابتدایی است و معلمان و اولیا دانش آموزان که مهم ترین نقش در تعلیم و تربیت را دارند برای فراهم کردن این شرایط تمام تلاش خود را باید بکنند. تمام طرح و برنامه های آموزش ابتدایی برای آموزش مهارت های زندگی و چگونه زیستن و ایجاد روحیه پرسشگری در کودک است و این طرح ها حال آموزش و پرورش و به تبع آن حال جامعه را خوب می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار