معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای در مناطق عملیاتی و هاب‌‌های صنعت پتروشیمی ایجاد می‌شود

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از ایجاد هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای در همه مناطق عملیاتی و هاب‌‌های صنعت پتروشیمی طبق تفاهم‌نامه منعقده بین این معاونت با شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۴۵۴۰
لینک کوتاه کپی شد
هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای در مناطق عملیاتی و هاب‌‌های صنعت پتروشیمی ایجاد می‌شود

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ با حضور محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، تفاهم‌نامه همکاری با شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه بیست ‌و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی امضا شد.

کاظمی در این آیین گفت: این تفاهم‌نامه به ‌منظور تربیت نیروی کار حرفه‌ای و ارتقای مهارت نیروی انسانی و ایجاد فرصت‌های شغلی در سطح ملی و بهبود مستمر فضای کسب ‌و کار همسو با توسعه و گسترش و اعتبارسنجی به آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی با توجه به اصل ۶ سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش امضا شد.

وی با اشاره به مفاد تفاهم‌نامه اظهار کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه، هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای در همه مناطق عملیاتی و هاب‌‌های صنعت پتروشیمی دایر خواهد شد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه افزود: نیروی انسانی ماهر از موضوعات مهم دنیای کنونی است و خلاء نیروی انسانی ماهر در حوزه‌های مختلف وجود دارد که آموزش و پرورش با هدف کم کردن فاصله بازار کار و آموزش، آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای را به منظور کاربردی‌تر شدن در جوار کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی ارائه خواهد کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم با راه‌اندازی هنرستان‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش متناسب با نیاز صنعت پتروشیمی بتوانیم از این فرصت ایجاد شده برای آموزش نیروی انسانی بهره ببریم.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش در پایان تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته بیش از ۴۰ هنرستان در جوار کارخانجات ایجاد شده که گامی بلند در راستای آموزش در محیط کار و تامین نیروی انسانی ماهر برای صنایع مختلف است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار