رییس آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی:

43 پایگاه «سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان» در سطح استان آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کنند

ارومیه (پانا) - رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان آذربایجان‌غربی از فعالیت 43 پایگاه «سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان» در سطح استان آذربایجان‌غربی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۴۲۶۰
لینک کوتاه کپی شد
43 پایگاه «سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان» در سطح استان آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کنند

احمد امامی در گفت وگو با پانا در رابطه با فعالیت پایگاه های سنجش در استان آذربایجان غربی گفت: اداره آموزش و پرورش استثنایی طبق قانون متولی موضوع سنجش نوآموزان در بدو ورود به دوره ابتدایی است، 43 پایگاه سنجش برای نوآموزان در سطح استان راه اندازی شده که تعداد 9 پایگاه از این رقم، متعلق به ارومیه است، البته مدیران آموزش و پرورش در شهرستان ها حسبِ نیاز می توانند به ایجاد پایگاه جدید اقدام کنند.

وی با اشاره به تغییراتی در روند موضوع سنجش در سال تحصیلی جدید گفت: موضوع ثبت نام دانش آموزان در مدارس ابتدایی با طرح سنجش کلید می‌خورد، امسال حضور نوآموزان در پایگاه های سنجش از طریق سامانه my.medu.ir است، خانواده های محترم نوآموزان با ثبت نام در این سامانه می توانند نزدیک ترین پایگاه به محل سکونت خود را از بین پایگاه های موجود انتخاب کرده و طبق زمان و مکان اعلامی از سوی سامانه در محل پایگاه سنجش حضور پیدا کنند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان آذربایجان غربی موضوع سنجش را یک فعالیت گروهی، مشارکتی و بین دستگاهی خواند و گفت: طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان با مشارکت معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، صدا و سیما، بهزیستی و آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در حال اجرا است و تا 20 خرداد ماه نیز ادامه خواهد داشت.

امامی گفت: تکمیل مدارک سنجش از الزامات ثبت نام پایه اول ابتدایی است، خانواده های محترم دانش آموزان برای پرهیز از مشکلات احتمالی در طی ثبت نام باید در اولین فرصت نسبت به حضور در پایگاه های سنجش اقدام کنند؛ هزینه سنجش نوآموزان 60 هزار تومان است که از طریق سامانه از اولیای دانش آموزان اخذ می شود و در پایگاه های سنجش هیچ مبلغی از هیچ فردی اخذ نمی شود.

وی در رابطه با بخش های مختلف طرح سنجش گفت: در طرح سنجش، آمادگی تحصیلی، آماگی و سطح بینایی، آمادگی شنوایی، آمادگی گفتاری، آمادگی و سطح جسمی و حرکتی و دید رنگ مورد ارزیابی قرار می گیرد، اولیای نوآموزان در خصوص مشکلات احتمالی در طی روند سنجش می توانند به اداره آموزش و پرورش استثنایی استان و شهرستان ها مراجعه کنند.

به گفته رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان آذربایجان غربی پیش بینی می شود تعداد 72 هزار نفر در این طرح مورد سنجش قرار گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار