معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی:

بخشی از آرد در ارومیه به نان تبدیل نشد

قسمتی از سهمیه کاهش یافته بازگردانده می‌شود

ارومیه (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه کاهش سهمیه آرد نانوایی‌ها به علت شناسایی سیستمی تخلفات در برخی واحدها بود، گفت قسمتی از سهمیه آرد اختصاص یافته، به نان تبدیل نشد و همین امر باعث کاهش آرد سهمیه استان شد.

کد مطلب: ۱۳۷۴۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد
بخشی از آرد در ارومیه به نان تبدیل نشد

جواد کرمی با اعلام این خبر بیان کرد: باید توجه داشته باشیم که کاهش سهمیه صورت گرفته در نانوایی‌ها به علل مختلف از جمله مطابقت نداشتن مقدار فروش، فروش آرد خارج از شبکه، استفاده از کارت‌های تکراری و حتی کشیدن کارت بعد از ساعت ۱۲ شب در برخی نانوایی‌ها بوده است.

وی با اشاره به اجرای طرح نانینو (هوشمندسازی فروش نان) اضافه کرد: در قالب این طرح، میزان سهمیه آرد، میزان فروش روزانه و تعداد قرص نان تولید شده از آرد اختصاص یافته کاملا مشخص بوده و در نتیجه تناقص‌ها نمایان و سهمیه آرد متخلفان کم می‌شود.

کرمی با بیان اینکه لیست نانواهای متخلف را در اختیار داریم، ادامه داد: برخی از این اقدامات که توسط نانوایی‌ها صورت گرفت، باعث شد تا آرد اختصاص یافته به نان تبدیل نشود و در نتیجه از مرکز کشور تصمیم به کاهش سهمیه آرد این واحدها گرفته شد.

معاون استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه البته می‌شد با تذکر اولیه به نانواهای مختلف، جلوی برخی تخلفات را گرفت و سپس اقدام به کاهش سهمیه به صورت سیستمی کرد، گفت: با صحبتی که با مسوولان طرح نانینو در مرکز کردیم، مقداری از سهمیه کاهش یافته را برگرداندند و از همین امشب، این سهمیه به تعدادی از نانوایی‌های شلوغ شهر ارومیه و دیگر شهرها تخصیص داده می‌شود.

کرمی با تاکید بر اینکه باید برای جلوگیری از کاهش سهمیه نانوایی‌ها به سمت فروش درست و مبتنی بر سیستم و تبدیل آرد به نان حرکت کنیم، اظهار کرد: ادامه این روند توسط برخی نانوایی‌ها، موجب کاهش روز افزون سهمیه آرد استان خواهد شد، زیرا این امر به صورت سیستمی از مرکز شناسایی و هدایت می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مدت به علت فعالیت مناسب، سهمیه برخی نانوایی‌ها هم اضافه شد ولی این اضافه شدن، قابل توجه نبود، یادآور شد: کاهش سهمیه آرد منجر به بروز صف مقابل نانوایی و ایجاد مشکل برای مردم به عنوان مصرف کنندگان اصلی می‌شود.

کرمی با اشاره به اینکه رژیم غذایی در حوزه استفاده از نان در آذربایجان غربی با بسیاری از استان‌ها متفاوت است، افزود: طرح جدید (نانینو) در خصوص اختصاص سهمیه آرد به نانوایی‌ها، طرح خوبی است ولی ضمن آماده بودن زیرساخت‌ها باید نانوایان توسط اتحادیه مربوطه توجیه شده و تذکرات لازم برای جلوگیری از تخلفات از سوی بازرس‌های جهاد کشاورزی و اتحادیه صنفی داده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: دلیل بخشی از صف‌ها مقابل نانوایی ها در ارومیه فقط کاهش سهمیه آرد نیست، بلکه برخی گزارشات حاکیست افرادی با سوء استفاده از قیمت نان لواش با قیمت آزاد فروش آن، اقدام به حضور خانوادگی در صف و تهیه این نوع نان برای فروش به سوپرمارکت‌ها می‌کنند که در این خصوص نیز باید تدابیر لازم از سوی متولیان امور نظارتی اتخاذ و اجرایی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار