دانش‌آموز سنندجی نماینده ایران در رقابت‌های دانش‌ مغز در آمریکا شد

تهران (پانا) - برگزیده نهمین دوره مسابقه ملی دانش‌آموزی «دانش مغز» با برگزاری مرحله نهایی این رویداد علمی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری معرفی و انتخاب شد.

کد مطلب: ۱۳۷۴۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموز سنندجی نماینده ایران در رقابت‌های دانش‌ مغز در آمریکا شد

به گزارش معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، مراسم اختتامیه نهمین دوره این مسابقات با شرکت 53 دانش‌آموز برگزیده مرحله نخست این رویداد به صورت حضوری در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد. در این مرحله از مسابقه؛ «کیمیا احمدی» از شهر سنندج رتبه نخست این رقابت را به خود اختصاص داد و به عنوان نماینده کشورمان برای «رقابت‌های 2023 دانش مغز» در آمریکا انتخاب و معرفی شد.

بهمن‌ماه سال 1401 در مرحله نخست نهمین دوره مسابقه ملی دانش مغز، 2 هزار و 300 دانش‌آموز از بیش از 20 استان کشور به صورت آنلاین با یکدیگر به رقابت پرداختند که ۵۳ دانش آموز برتر از ۱۵ استان کشورمان به مرحله دوم راه یافتند.

هدف از برگزاری مسابقه بین‌المللی دانش آموزی دانش مغز؛ «ترغیب دانش‌آموزان به فعالیت در حوزه دانش مغز، کارکردها و ساختار آن»، «پرورش استعدادهای جوان»، «‌استفاده از ایده‌های نو» و «هدایت نسل پویای امروز به تحصیل در حوزه علوم اعصاب» است.

مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزی دانش مغز رقابتی گسترده میان نوابغ دانش‌آموزی درسطح جهانی است که بسترها و فرصت‌های لازم را برای ترویج و توسعه و گسترش رشته‌های مرتبط با دانش علوم شناختی در سطح کشورها را فراهم می‌کند.

این مسابقات سالانه در بیش از 150 مرکز و 50 کشور برگزار می‌شود و طی سال‌های اخیر نمایندگان اعزامی ایران به این مسابقات؛ همیشه در میان پنج کشور برگزیده مسابقات جای داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار