وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

طراحی مدل‌های جدید مالی برای مشارکت سرمایه گذاران در ساخت مسکن

تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی بیان کرد، مدل‌های جدید مالی در قرارگاه مسکن با تعیین ۵۰ نقطه برای مشارکت با سرمایه گذاران آماده سازی و شروع می شود.

کد مطلب: ۱۳۷۳۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد
طراحی مدل‌های جدید مالی برای مشارکت سرمایه گذاران در ساخت مسکن

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، امروز طی نشستی مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و سردار عبدالرضا عابد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به همراهی معاونین و رؤسای شرکت‌های تابعه و همچنین هلدینگ‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء دیدار و در مورد پروژه‌های جاری مسکن، خطوط راه‌آهن،بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها و حل مسائل و گره‌گشایی از پروژه‌های مسکوت، بحث و تبادل نظر کردند.

همچنین‌در این نشست تعاریف نوین در حوزه مسکن و پیشنهادات جدید روش‌های تأمین مالی پروژه‌ها و تشکیل کارگروه‌های ویژه مطرح شد.

وزیر راه و شهرسازی به همت والای این مجموعه اشاره کرد و گفت: افتخار آفرینی قرارگاه خاتم در بخش‌های مختلف نشان می‌دهد شجره طیبه ای که در حوزه سازندگی شکوفا شده و در بخش‌های مختلف کشور اعم از جاده ای، ریلی، نفتی، راهسازی، کشاورزی، آب و فاضلاب و.. نقش آفرینی می‌کند که روز به روز به لحاظ دانش غنی تر و به لحاظ اجرا، قوی‌تر عمل می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: به لطف خدا همراهی منسجمی میان وزارت راه وشهرسازی و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء وجود دارد، در این راستا بایستی برای هرکدام از موارد مطروحه کارگروه ویژه تشکیل دهیم و موضوع مسکن که اشاره شد یکی از این بخش هاست که اقداماتی هم صورت گرفته اما با جهت گیری مثبت و جدیدی که می‌تواند شکل بگیرد، در شرایط کنونی ضرورت دارد به نیاز مردم پاسخ بدهیم موضوع مسکن از مجرای قانون پیش برود و منجر به اشتغال زایی و تأمین اهداف دولت شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در وزارتخانه مدل‌های جدیدی تعریف شده، قرارگاه مسکن تشکیل شده و ۵۰ نقطه نیز معلوم شده که با شیوه‌هایی که به لحاظ مالی برای هلدینگ ها مطلوب باشد، آماده سازی و شروع شود.

وی تصریح کرد: سیاست ما واگذاری زمین است که این عملیات باید امسال و سال بعد در نقاط هدف سرعت بگیرد.همچنین محدوده شهرها باز شود و احتکار زمین شکسته شود.

بذرپاش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بایستی به روش‌های نوین فکر کنیم و مطابق با ابزارها و بستر موجود پیشنهاد ارائه دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سفرهای اخیر خود و دیدار با مقامات کشورهای قطر، امارات، عراق و سوریه گفت: پروژه چابهار_زاهدان و مسیر شمال به جنوب در منطقه تعریف شده و موضوع روز کشورهای منطقه است که برای کشور ما بسیار حائز اهمیت است، که این پروژه ها اثرات سیاسی و اقتصادی مستقیمی دارد و باید سرعت بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار