معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور:

وقف کتابخانه نگاهی بلند است که دریچه آن به‌روی دانش‌اندوزی و خردورزی باز می‌شود

طرقبه (پانا) - رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور عنوان کرد وقف کتابخانه نگاهی بلند است که دریچه آن به روی دانش‌اندوزی و خردورزی باز می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۷۳۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد
وقف کتابخانه نگاهی بلند است که دریچه آن به‌روی دانش‌اندوزی و خردورزی باز می‌شود

آیین افتتاح کتابخانه عمومی وقفی حضرت خدیجه(س) با حضور امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران کشور و روسای ادرات کتابخانه‌های عمومی سطح استان در مشهد برگزار شد.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور عنوان کرد: تمامی امور وقفی که افراد متدین برای تبدیل اموال خود به صدقه جاریه انجام می‌دهند، به اندازه وقف در راستای افزایش دانایی و آگاهی نیست. در گذشته قدرت در اختیار کشورهایی بود که از لحاظ اقتصادی برتر بوده‌اند اما امروز نظام رشدیافتگی بر روی آموزش و پرورش تمرکز دارد. در جهان امروز کشوری توانمند است که کودکان و نوجوانانی آگاه و دانا تربیت می‌کند.

قاضی‌زاده تاکید کرد: وقف کتابخانه، نگاهی بلند است که دریچه آن به روی دانش‌اندوزی و خردورزی باز می‌شود. دانایی است که توانایی می‌آورد و دانایی در جامعه‌ای اتفاق می‌افتد که مردم آن به‌دنبال دانش‌افزایی باشند. یک جامعه برای پیشرفت باید اهل مطالعه باشد، فکر کند و از تقلید دوری کند.

وی اظهار امیدواری کرد این اتفاق آثار و برکات بزرگی را برای مردم به همراه داشته باشد چرا که علاوه بر امر وقف بر اصل دانایی و آگاهی نیز تاکید دارد.

معاون رئیس جمهور کتاب را مظهر دانایی دانست و گفت: کتاب رسانه‌ای است که سالها می‌ماند. میراثی از گذشتگان برای ما و از ما برای آیندگان است.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی نیز افزود: این کتابخانه با زیربنای کلی ۵۹۷ متر مربع و با بیش از سیزده میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسیده است.

سبزیان با اشاره به نسل دوم کتابخانه‌های عمومی، ابراز کرد: کتابخانه‌ها امروز پدافند فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی هستند. کتابخانه باعث بوجود آمدن پنج عامل مهم در جامعه، افزایش سواد و توانمندی عمومی جامعه، ایجاد امید و نشاط اجتماعی به واسطه افزایش سواد و توانمندی، ایجاد رضایتمندی و در نتیجه کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی افزود: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب و تاکیدات مقام معظم رهبری، روی دیگر توانایی، دانایی است، بنابراین می‌توان به جرأت گفت راه عبور از سختی‌ها و مشکلات، کتابخانه است. کتابخانه‌ای که به عنوان مکان سوم مردم بعد از خانه و مدرسه شناخته شده است.

در پایان مراسم افتتاحیه کتابخانه عمومی وقفی حضرت خدیجه(س)، از خانواده رضایی، واقف فضای این کتابخانه تجلیل شد.

خبرنگار:کیمیا جعفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار