بهزاد گلستانی

از صف مرغ به صف نان !

تخلف محرز برخی نانوایی‌ها / قیمت ثابتی برای فروش نان وجود ندارد

ارومیه (پانا) - صف‌های طولانی مرغ و نان در طول سالو در برهه های مختلف، موجب نارضایتی مردم می‌شود؛ لازم است مسئولان برای حل این مشکل برنامه ریزی های عملی و اساسی داشته باشند.

کد مطلب: ۱۳۷۳۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
از صف مرغ به صف نان !

موج شلوغی و صف‌های طولانی نان حکایت جدیدی اما آشنایی است که این روزها مردم شهر ارومیه را گلایه‌مند کرده و شهروندان از اینکه باید مدت زمان زیادی را برای گرفتن نان در صف باشند، ناراحت هستند.

موضوع صف و انتظار طولانی مدت برای نان که اساسی ترین نیاز هر خانواده است، زمانی باعث گلایه‌مندی بیشتر می شود که چن روز قبل نیز در شهر ارومیه مشکل تامین مرغ وجود داشت حال با وجود دوباره کمبود نان و تشکیل صف‌های طویل دوباره نارضایتی ها در این خصوص بالا گرفته است.

موضوع نان در استان آذربایجان غربی به بحث عدم نظارت ها برمیگردد، نانوایان نان های سنتی و روغنی و فانتزی هم پیرو عدم نظارت ها به پخت نان های مخصوص تحت عنوان نان کنجدی و کره ای و ... کرده و به قیمت دوتا سه بابر حد مجاز به فروش می رسانند، این موضوع خرید نان های سنتی و روغنی را هم با مشکل روبرو ساخته است.

با وجودی اینکه نان سنتی نرخ مصوب دارد و هر نانی باید با قیمت مصوب خود به فروش برسد، اما با این روش برخی از نانوایی‌های سنگکی و بربری عملا قیمت نان را به بهانه‌های مختلف مانند کنجد، سبوس و دیگر افزودنی‌ها خودشان تعیین می‌کنند.

در کنار‌ تخلفاتی که ذکر شد، ‌وزن چانه نان در برخی نانوایی‌ها روز به روز کم می‌شود که همواره مورد گلایه مردم است، این کاهش وزن، کاملا مشهود است و بدون اینکه حتی‌ نان وزن شود‌، حجم نان کاملا نشان از کاهش وزن خمیر آن دارد.

نانوایان در حالی صحبت از کاهش سهمیه آرد به میان می‌آورند که به گفته مسئولین هیچ تغییری در خصوص اختصاص سهمیه آرد به نانوایی ها ایجاد نشده و آرد مورد نیاز در انبارها موجود و به موقع در اختیار نانوایی ها قرار می گیرد.

در این میان نانوایان سطح شهر از کاهش سهمیه آرد خود صحبت به میان می‌آورند و به گفته‌ آنها با وجود افزایش جمعیت آمار این سهمیه جواب‌گوی افزایش جمعیت در طول این سال ها نیست.

البته نگفته نماند قیمت ثابتی در فروش نان در ارومیه وجود ندارد برخی از نانوایان نان های پخته شده و سهمیه مردم را با قیمت بیشتر و بالاتر روانه مارکت های سطح شهر می کنند؛ این موضوع در برخی برهه های خاص مشکلاتی را متوجه شهروندان می کند.

این موضوع مهم نیازمند نظارت و بررسی دقیق و رسیدگی سریع به این مهم توسط مسئولان را می‌طلبد.

بهزاد گلستانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار