معاون پرورشی دبیرستان و هنرستان پسرانه سما رودهن:

برای اولین بار ایستگاه گفتمان دانش‌آموزی در دبیرستان پسرانه سما رودهن برگزار شد/فیلم

رودهن(پانا) - معاون پرورشی دبیرستان پسرانه سما رودهن از برگزاری ایستگاه‌های گفتمان دانش‌آموزی برای اولین بار در رودهن و بین دانش‌آموزان این دبیرستان در راستای تقویت روحیه پژوهشی، پرسشگری، انتقاد پذیری و گفتگوی منطقی، اخلاقی و علمی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۳۶۶۹
لینک کوتاه کپی شد
برای اولین بار ایستگاه گفتمان دانش‌آموزی در دبیرستان پسرانه سما  رودهن برگزار شد/فیلم

سعدی قنبرزاده معاون پرورشی دبیرستان متوسطه پسرانه سما رودهن پیرامون برگزاری ایستگاه گفتمان برای اولین بار در این دبیرستان گفت: دانش‌آموزان بزرگترین سرمایه اجتماعی هستند و پرسشگری و پزوهشگری‌های اصولی آنها بسیاری از مشکلات سیاسی، اجتماعی و اعتقادی را از بین می برد. مدارس محل نشاط اجتماعی و پویایی فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان است، یکی از رسالت‌های مسئولین تربیتی مدارس این است که با برگزاری نشست های روشنگری و هم اندیشی فضای مناسبی برای تبادل افکار و اعتقادات بین دانش آموزان فراهم کند تا در این بین دانش‌آموزان فرایند استدلال کردن و توانایی تحمل سخن منتقد رو بیاموزند.

وی افزود: رهبر انقلاب آزاداندیشی رو اینطور معنا می‌کنند که آزاداندیشی به معنای آزادانه فکر کردن و آزادانه تصمیم گرفتن و تقلیدانه به دنبال بلندگوهای غرب نرفتن است. این ایستگاه‌های گفتمان که به عنوان طرحی در مدارس سما اجرا می‌شود، بستری مناسب برای ارتقای فرهنگ گفت‌وگو و نقدپذیری و تقویت هنر گوش‌دادن به صحبت منتقد و در نهایت گسترش و بسط گفت وگوهای منطقی و مستدل و اخلاقی در محیط آموزشی است.

معاون پرورشی دبیرستان و هنرستان پسرانه سما رودهن، در ادامه مطرح کرد: اهداف ما در این ایستگاه‌های گفتمان تغییر رویکرد حافظه‌محوری به رویکرد عقلانی و عملکردی، آشنایی دانش‌آموزان با دین و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی، تقویت روحیه قانون گرایی و حق‌جویی، ترویج فرهنگ گفت‌وگو و آزادی بیان و فضای مناسب بیان اندیشه‌ها و همچنین تقویت تفکر انتقادی و روحیه پرسشگری بود.

قنبرزاده همچنین تصریح کرد: در این دوره از برگزاری ایستگاه‌های گفتمان در دبیرستان سما که زیر نظر بهزاد شاه‌محمدیان مدیر این دبیرستان برگزار شد، دانش‌آموزان با تقسیم شدن به دو گروه موافق و مخالف پیرامون مساله آلودگی هوا به بحث و تبادل نظر و مناظره پرداختند و عنوان تحلیل‌گران و منتقدان دانش‌آموز، خود را در مسائل اجتماعی جامعه دخیل و صاحب‌نظر جلوه دادند که بی‌شک همین‌جلوه‌گری امید آینده‌ای روشن با کمک فرزندان ابران است که در مدارس در حال بالندگی و رشد و تربیت تمام‌ساحتی هستند.

در ادامه بخش‌هایی از برگزاری این ایستگاه گفتمان در دبیرستان و هنرستان پسرانه سما رودهن نمایش داده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار