دبیرآموزش و پرورش اسلامشهر:

حضرت معصومه(س) الگوی مناسبی برای دختران امروز جامعه و مادران فردا است

اسلامشهر (پانا) - دبیر آموزش و پرورش اسلامشهر به مناسبت روز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر گفت با توجه به اینکه دختران امروز در جامعه آینده به عنوان مادر حضور دارند، می‌بایست بانوان نمونه و برگزیده دین اسلام از جمله حضرت فاطمه معصومه (س) را سرمشق خود قرار دهند.

کد مطلب: ۱۳۷۳۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد
حضرت معصومه(س) الگوی مناسبی برای دختران امروز جامعه و مادران فردا است

سالروز ولادت حضرت معصومه (س) در تقویم ملی ایران به نام روز دختر نامگذاری شده است. روزی هر چند نمادین، اما می‌بایست مسئولان کشوری در جهت رفع دغدغه‌های این گروه مهم از جامعه تلاش کنند. زیرا دختران امروز، مادران فردای این مرز و بوم هستند.

فرشته سیفی، دبیر آموزش و پرورش اسلامشهر ضمن گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر در گفت وگو با پانا و در رابطه با دوران زندگی حضرت فاطمه معصومه (س)اظهار کرد: «ایشان فرزند امام موسی کاظم(ع) و خواهر امام رضا(ع) هستند و به دلیل مقام و منزلتی که در نزد شیعیان داشتند جلسات مباحثات علمی با افراد مختلف و دانشمندان زمان خود را اجرا کردند، پاسخگوی سوالات بودند.حضرت فاطمه معصومه(س) که خود پرورش یافته مکتب ائمه طاهرین (ع)می‌باشد، نمونه عالی از طهارت و پاکی است، به حدی که خاص و عام او را به‌عنوان معصومه لقب دادند.»

وی در رابطه با با نامگذاری روز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) به نام روز دختر و نقش دختران در جامعه تصریح کرد: «یک دختر با توجه به اینکه در جامعه آینده به عنوان مادر حضور دارد،نقش قابل توجهی در تربیت فرزندان این مرز و بوم خواهد داشت و دختران ما می‌بایست بانوان نمونه و برگزیده اسلام را سرمشق خود قرار داده و با بهره‌مندی از شناخت و معرفت بیشتر نسبت به خاندان عترت، در زندگی موفق خواهند بود.»

دبیر آموزش و پرورش اسلامشهر با اشاره به اینکه شناخت شخصیت هر فرد از خود مهم‌ترین ارکان زندگی است، افزود: «دختران ما می‌بایست آموزه‌های دینی، فرهنگی و ملی که در طول تاریخ اسلامی، ایرانی برای ما ارزش بوده را محترم دانسته تا در جامعه از شخصیت بزرگ و برجسته برخوردار باشند.»

سیفی بیان کرد: «البته یکی دیگر از ارکان مهم زندگی دختران ما آگاه بودن آنان است و دیگران برای آنها سبک زندگی طراحی نکنند بلکه با شناخت شخصیت خود و الگوگیری از بزرگان دین و جامعه برای خود سبک زندگی انتخاب کنند که سلامت روح و روان آنها را در بر دارد و در نهایت در مسیری قرار بگیرند که خداوند متعال از آنان رضایت داشته باشد.»

وی به دانش‌آموزان دختر توصیه کرد: «هیچگاه همگان و به‌ویژه دانش‌آموزان دختر نباید خود را از مشورت با دیگران بی‌نیاز بدانند. کسی که خود را داناتر از دیگران می‌داند، حتماً اشتباه خواهد کرد. برخورداری از مشاوران مجرب و دلسوز موجب موفقیت خواهد شد. همگان بدانند،در شرایط نامناسب تصمیم نگیرید، زمانی که احساسات عاطفی بر شما غلبه کرده، بسیار شادمان و یا اندوهگین هستید و در اوج عصبانیت هستید، تصمیم‌گیری نکنید، زیرا انتخابی که تحت فشار صورت گیرد، قطعاً نتیجه مناسبی دربر نخواهد داشت.»

خبرنگار دانش‌آموز: محدثه رشیدپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار