امام جمعه رودهن:

عالمه بودن حضرت معصومه از ایشان برای دختران الگو ساخته است

رودهن (پانا) - امام جمعه رودهن در خطبه‌های نماز جمعه عنوان کرد عالمه بودن حضرت معصومه از ایشان برای دختران الگو ساخته است.

کد مطلب: ۱۳۷۳۱۶۲
لینک کوتاه کپی شد
عالمه بودن حضرت معصومه از ایشان برای دختران الگو ساخته است

حجت الاسلام سید محمد حسینی، امام جمعه بخش رودهن، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته عنوان کرد: دهه کرامت، فرصت مناسبی است که مشق زندگی کریمانه را تمرین کنیم و زندگی کریمانه مبتنی است بر پایبندی به ارزش‌های اخلاقی و صفات و فضایل نیک انسانی. شخصیت والای حضرت فاطمه معصومه(س)، سبب شده است که بعد از وجود امام رضا(ع)، برترین فرزند حضرت موسی‌بن‌جعفر(ع)، محسوب شود و بیشترین و بالاترین شباهت را به جده خودش، حضرت فاطمه زهرا(س) دارد.

امام جمعه بخش رودهن در ادامه بیان کرد: عالمه بودن حضرت فاطمه معصومه (س) و همراهی ایشان با امام زمان(عج)، از نکات ارزنده شخصیت ایشان است که نه تنها ایشان را برای دختران جامعه بلکه برای همه‌ افراد جامعه، اسوه و الگو ساخته است. اسلام ستیزان اینگونه جلوه میدهند که دین اسلام، با تحصیل و کسب علم بانوان موافق نیست و مخالف است. در صورتی که ویژگی بارز حضرت فاطمه معصومه (س) و بسیاری از بانوان اهل بیت، عالمه بودن آنها و دانشمند بودنشان است. فرزند دختر در فرهنگ دینی ما، جایگاه بلند و بالا و ارزشمندی دارد.

حجت‌الاسلام حسینی در رابطه با فرزندآوری اذعان کرد: فرزندپروری و تربیت فرزندان مفید و شایسته، پاداش الهی را به دنبال دارد و عمل صالح محسوب می‌شود و برای والدین، باقیات الصالحات هستند. برخی سیاستهای غلط و تبلیغات منفی و مضر و نگاه مادی‌گرایانه برخی خانواده‌ها، باعث شده است که برخی خانواده‌های ما، تن به فرزندآوری ندهند و یا به تک فرزندی و دو فرزندی اکتفا کنند. در صورتی که اگر فرزندان درست تربیت شوند، عامل استحکام و قوام خانواده و پیشرفت مادی و معنوی خانواده خواهند شد و برای جامعه نیز یک نعمت ارزنده خواهند بود.

حسینی یکی از مولفه‌های مهم سیاسی و فرهنگی و اجتماعی یک کشور را رشد جمعیت دانست و در این باره گفت: متاسفانه وضعیت رشد جمعیت در ایران، سال‌ها است که اوضاع خوبی ندارد و به باور کارشناسان، مساله جمعیت، ابر بحران قرن است که در آستانه شکل‌گیری این بحران هستیم. آنچه امروز برای کشور ما اهمیت دارد، موضوع هرم سنی جمعیت است. اگر جامعه بخواهد رو به رشد و کمال باشد، باید نسبت سنی افراد جامعه طبق الگوی علمی هرم سنی باشد که کشور ما در حال خارج شدن از این هرم سنی است و این برای جامعه ما خطرناک است.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت کشور در سال ۱۴۳۰، پیر می‌شود و یک سوم جمعیت ما را، جمعیت پیر تشکیل خواهد و این در صورتی است که کشورهای اطراف ما تا آن زمان جمعیت جوانی خواهند داشت. این مساله میتواند تبدیل به یک بحران امنیتی برای کشور شود و وقتی جمعیت جوان کشور کاهش پیدا کند، نیروی محرک و نیروی رشد دهنده کشور، در عرصه‌های علمی و فرهنگی و خلاقیت نیز کاهش پیدا میکند. علت عدم استقبال بسیاری از خانواده‌ها، از فرزندآوری، مشکلات و موانعی است که بر سر راه آنها قرار دارد و مسئولین کشور و دستگاه‌های مربوطه هستند که برای پیشگیری از این بحران، باید این موانع را برطرف کنند.

امام جمعه رودهن ادامه داد: در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ۲۱ مانع برای رشد جمعیت در آنجا ذکر شده است، از جمله موانع رشد جمعیت و فرزندآوری، تاخیر و سختی در ازدواج جوانان و مشکلات اقتصادی جامعه، نگرانی از بیکاری و اشتغال بانوان و نگرانی آنها از آینده شغلی‌شان و هزینه‌های دوران بارداری و دوران زایمان، قبح‌زدایی و شیوع انواع سقط جنین، عدم اطمینان به ادامه زندگی مشترک و نگرانی از آینده فرزندان و ناسازگاری تاهل و فرزندآوری با محدودیت‌هایی که در آموزش عالی وجود دارد، ضعف خدمات به مادر و کودک در محیط اجتماعی، مشکلات آموزشی فرزندان و در کنار همه‌ی اینها، سیاست‌های غلط و نهادینه کردن فرهنگ غلط فرزند کمتر، زندگی بهتر؛ این موارد تنها پاره‌ای از موانعی است که بر سر رشد جمعیت و فرزند‌آوری وجود دارد.

حسینی عنوان کرد: بر اساس توصیه مقام معظم رهبری مدظله العالی، افزایش نسل و رشد نیروی جوان کشور و حمایت از خانواده، یکی از ضروری‌ترین فرایض مسئولان و آحاد مردم هست و ما قبول داریم که مردم در مشکلات معیشتی هستند و مشکلات اقتصادی برای خیلی از مردم، طاقت فرسا است؛ اما مسئولان و مردم باید توجه کنند که مشکل بحران جمعیت و خطر بحران جمعیت، به مراتب بیشتر از مشکلات اقتصادی خواهد بود و به همین جهت، بنا بر توصیه رهبر عالیقدر که می‌فرمایند برای دشمن بهترین چیز این است که کشوری باشد با ۲۰-۳۰ میلیون جمعیت که بخشی از آنها یا نصفی از آنها، جمعیت پیر و از کار افتاده و میان سال باشد، دشمن برای این کار برنامه‌ریزی می‌کند و پول خرج می‌کند.

وی در آخر صحبت‌هایش گفت: مسئولین و مردم ما باید در برابر حرکت دشمن، اقدامات عاقلانه و مدبرانه و حرکت صحیح و منطقی و عالمانه داشته باشند که کشور ما با این بحران مواجه نشود. همگان باید برای رفع موانع رشد جمعیت چاره اندیشی و احساس مسئولیت کنند. کاهش جمعیت و پیر شدن جمعیت برای کشور یک تهدید است.

خبرنگار دانش‌آموز، نازنین زهرا افراه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار