امام جمعه شهرستان قدس تاکید کرد:

فرزندآوری، مورد توجه مردم و مسئولان باشد

شهرقدس (پانا) - امام جمعه شهرستان قدس، کاهش جمعیت جوان را تهدیدی بر آینده کشور و به خطر افتادن اقتصاد و افزایش هزینه‌ها دانست و گفت لازم است که جهاد فرزندآوری، مورد توجه مردم و مسئولان باشد.

کد مطلب: ۱۳۷۳۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد
فرزندآوری، مورد توجه مردم و مسئولان باشد

حجت الاسلام رضا جوکار، امام جمعه شهرقدس در خطبه‌های نماز جمعه که ظهر امروز در مصلی برگزار شد، ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به اصول حاکم بر زندگی موفق اظهار کرد: نماز موجب پیشرفت مادی و معنوی انسان و پیشگیری از گناه و رفع گرفتاری‌ها می‌شود و هرکس بر اقامه نماز مداومت داشته باشد و از آن کمک بگیرد به سعادت می‌رسد.

وی گفت: برای افزایش بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف باید از اسراف پرهیز کنیم و از وقت، انرژی و همه عرصه‌ها اصلاح الگوی مصرف داشته باشیم که این امر رکن مهم در اقتصاد مقاومتی است و شرکت‌های تولیدی لازم است کیفیت تولیدات خود را افزایش دهند و دستگاه‌های نظارتی نقش خود را بخوبی انجام دهند.

امام جمعه شهرقدس با اشاره به سالروز فتح خرمشهر افزود: در عملیات موفق بیت‌المقدس قدرت نظامی کشور ظهور و بروز یافت و ایران در منطقه جایگاه رفیع و قدرتمندی پیدا کرد و جلوه‌هایی از ایمان و معنویت رقم زده شد و نشان داد تیری که به سمت دشمن پرتاب می‌شود، متصل به اراده الهی است.

حجت الاسلام جوکار ادامه داد: در جنگ ترکیبی دشمن به روحیات دوران دفاع مقدس و استفاده از جوانان نخبه و جهادی نیاز داریم و باید در عرصه‌های مختلف از جوانان توانمند با روحیه انقلابی استفاده تا مشکلات اقتصادی و معیشتی و اجتماعی در کشور حل شود.

وی با اشاره به ولادت حضرت معصومه(س) و اینکه ایشان مادر انقلاب اسلامی و قم مرکز تولید فرهنگ ناب اسلام است گفت: برنامه متنوع و متعددی به همت ستاد دهه کرامت پیش‌بینی شده که در مساجد، مدارس و برنامه‌های مختلف در شهرستان برگزار خواهد شد.

امام جمعه شهرقدس با اشاره به روز ملی جمعیت افزود: کاهش جمعیت جوان تهدیدی بر آینده کشور و به خطر افتادن اقتصاد و افزایش هزینه‌هاست و کاهش فرزندآوری و اقدامات دشمن در زمینه کمترشدن زاد و ولد مسلمانان لازم است جلوی این معضلات گرفته شود و جهاد فرزندآوری که مورد تأکید رهبری است مورد توجه جدی مردم و مسؤولان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام جوکار ادامه داد: از مجلس و دولت انتظار داریم قانون و سیاست‌های افزایش جمعیت و فرزندآوری که در عرصه‌های مختلف وعده داده‌اند را اجرا و به مسأله اشتغال، مسکن و زندگی زوج‌های جوان رسیدگی کنند و کشور را از این بحران نجات دهند.

خبرنگار: محمدجواد ماهر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار