کارشناس سنجش و ارزشیابی تحصیلی ناحیه یک شیراز :

نتایج امتحان خردادماه تا 40 درصد روی کنکور تاثیر دارد

شیراز(پانا) - کارشناس سنجش و ارزشیابی تحصیلی ناحیه یک شیراز در خصوص تغییر امتحانات نهایی خاطرنشان کرد نتایج امتحانات نهایی در خرداد ماه ۱۴۰۲ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که نتایج آن به میزان ۴۰ درصد به طور مستقیم برای انتخاب رشته کنکور سراسری داوطلبان لحاظ می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۷۳۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد
نتایج امتحان خردادماه تا 40 درصد روی کنکور تاثیر دارد

رستم شفیعی بیان کرد: در واقع دانش‌آموز علاوه بر اینکه در امتحانات نهایی شرکت می‌کند عملا بخشی از امتحان کنکور خود را نیز به صورت درس به درس شرکت می‌کند و این می‌تواند فرصت مناسبی برای دانش‌آموزان درسخوان باشد تا بتوانند از فرصت به وجود آمده به نحو مناسب استفاده کنند.

شفیعی در خصوص ترمیم نمرات امتحانات نهایی و ایجاد سابقه تحصیلی بیان کرد: همچنین برای فارغ‌التحصیلان دیپلم سال های گذشته فرصتی ایجاد شده تا بتوانند برای استفاده بهتر از سوابق تحصیلی خود یک بار دیگر در امتحانات نهایی شرکت کنند و نمرات قبلی خود را ترمیم کنند یا آن را افزایش دهند، علاوه بر این دانش‌آموزان پایه دوازدهم هنرستان ها هم می‌توانند در کنکور سراسری شرکت کنند، اما می‌بایست برای ایجاد سابقه تحصیلی تعدادی از دروس عمومی خود را در امتحانات نهایی بگذرانند.

وی گفت: در مدیریت آموزش‌و‌پرورش‌ناحیه یک شیراز برای خردادماه سال جاری حدود ۱۷ حوزه امتحانی برای دختران و حدود ۱۵ حوزه امتحانی برای پسران که در مجموع بیش از ۷ هزار نفر می‌شود تشکیل شده است که در نهایت، اوراق امتحانی این دانش‌آموزان در دو حوزه تصحیح اوراق که قرار است در سال جاری به روش الکترونیکی باشد تصحیح و نمره گذاری خواهد شد.

رستم شفیعی ضمن آرزوی موفقیت برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم ادامه داد: به دانش‌آموزان و خانواده‌ها توصیه می‌شود ضمن حضور به موقع در حوزه امتحانی از به همراه داشتن وسایل غیرضروری که باعث ثبت تخلف برای دانش‌آموزان می‌شود از جمله انواع وسایل الکترونیکی حتی به صورت خاموش، انواع جزوه و یادداشت، خودکار قرمز، سبز، مداد و انواع روان‌نویس ها، لاک غلط گیر و... اجتناب کنند.

شفیعی در پایان بیان کرد: همچنین توصیه می‌شود با توجه به اینکه پس از برگزاری هر آزمون پاسخنامه های دانش‌آموزان برای تصحیح به روش الکترونیکی اسکن می‌شود بهتر است دانش‌آموزان پاسخنامه های خود را با خودکار مشکی و با خط خوانا و مرتب در محل مشخص شده بنویسند تا برگه آنها به بهترین شکل ممکن تصحیح شود.

دانش آموز خبرنگار:هانیه شفیعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار