معاون آموزش ومشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست:

نمایشگاه کتاب باید پیوست محیط زیستی داشته باشد

تهران (پانا) - معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست درباره تأثیر و نقش نمایشگاه‌‌ کتاب در حفظ محیط زیست، گفت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکی از مهمترین اتفاقات فرهنگی است که سالانه در کشور برگزار می‌شود و یکی از مباحث مورد غفلت در این حوزه نداشتن پیوست محیط زیستی است.

کد مطلب: ۱۳۷۲۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه کتاب باید پیوست محیط زیستی داشته باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، نورالله مرادی، افزود: نمایشگاه کتاب فرصت ارزشمندی است که همه دست اندرکاران صنعت نشر کشور و مخاطبین بیشمار آنها فرصت گفت‌وگو و خرید کتاب را دارند. یکی از مباحث مورد غفلت در این حوزه نداشتن پیوست محیط زیستی است. مرادی عنوان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست در راستای توسعه سواد محیط زیستی و مردمی سازی محیط زیست نمایشگاه کتاب را فرصتی گران‌بها برای خود می‌داند که در گذشته مورد غفلت واقع شده است. بنابراین پیشنهاد می‌شود در برنامه‌ریزی سال آینده نمایشگاه کتاب و سایر رویدادهای نمایشگاهی سازمان حفاظت محیط زیست بایستی عضویت پیدا کند تا نسبت به لحاظ کردن ملاحظات محیط زیستی در زمان برگزاری نمایشگاه، جلوه های درخشان از تمدن ایرانی - اسلامی در حوزه محیط زیست به نمایش درآید.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: محیط زیست زیربنای فعالیت انسانی است و برای تجمعات انسانی در هر زمان و مکانی بایستی توجه به همه مباحث محیط زیست در نظر گرفته شود.

مرادی گفت: امیدواریم در سال های آینده با کاهش چاپ بروشور و کاغذهای تبلیغاتی ، عدم استفاده از ظروف یکبارمصرف ، اختصاص سطل های تفکیک زباله، تشویق به نشر الکترونیک، اختصاص چند غرفه به محیط زیست به منظور ایجاد فضای گفت و گو برای تبادل اندیشه در حوزه محیط زیست و مسئولیت های اجتماعی، توجه ویژه به چاپ کتاب های محیط زیستی، ترویج و تبلیغ سبک زندگی مبتنی بر فرهنگ محیط زیستی ایرانی - اسلامی و همچنین ایجاد زمینه برای تبادل نظر و آموزش ناشران گرامی در خصوص مباحث محیط زیستی فراهم آید.

وی اظهار امیدواری کرد که سال آینده سازمان حفاظت محیط زیست با همکاری مسئولین برگزاری نمایشگاه و همچنین با کمک سمن‌ها و خانه های محیط زیست غرفه ها و ناشران برتر درخصوص رعایت مباحث محیط زیست را معرفی خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار